علاوه بر افزایش قیمت میوه در ماه‌های پایانی سال‌جاری، افزایش بیش از حد قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار نیز موجب شد تا بخشی از تصمیمات این جلسه به کنترل بازار گوشت سفید و قرمز در بازار اختصاص یابد. براساس دستورالعمل اول این کارگروه که به «بررسی آخرین وضعیت تغییر قیمت کالای‌های اساسی» بازمی‌گردد، دولت در سه بخش مجری‌گری و پیگیری‌ کنترل بازار را به وزارت جهادکشاورزی محول کرد و در دو محور نیز شرکت پشتیبانی امور دام مجری تامین ذخایر مورد نیاز شد.

از سوی دیگر براساس دستورالعمل این جلسه که درخصوص آخرین وضعیت تغییرات قیمت کالاهای اساسی با محوریت گوشت مرغ برگزار شد؛ یکی از دلایل افزایش اخیر قیمت گوشت مرغ فراتر از قیمت مصوب (۹۸۰۰۰ ریال) کاهش جوجه‌ریزی و بروز مشکل در حمل و نقل دان مرغ اعلام و برای عبور از این مشکل مقرر شد تا در ماه‌های پایانی سال حداقل ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی با نظارت و رصد دقیق وزارت جهادکشاورزی صورت گیرد. از سوی دیگر در این جلسه مقرر شد تا ضمن برنامه‌ریزی واردات ۱۰ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، چنانچه جوجه‌ریزی به سقف تعداد مصوب نرسید، واردات جوجه یک‌روزه برای جبران کسری در سقف رفع کمبود علاوه بر عدد پیش‌بینی‌شده عملیاتی شود. در این جلسه همچنین برصادرات جوجه یک‌روزه و گوشت مرغ با اخذ عوارض و نظارت‌های بیشتر تاکید شد و متولی اجرایی کردن این دو بند نیز به وزارت جهادکشاورزی به‌صورت مستمر واگذار شد.

اما در این جلسه این نکته نیز پیش‌بینی شد که در صورت افزایش جوجه‌ریزی مازاد تولید، مقادیر مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام در سقف ذخایر مصوب اقدام و مازاد بر آن با ارائه گزارش به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اتخاذ تصمیم شود، متولی اجرایی کردن این بند نیز به شرکت پشتیبانی امور دام به‌صورت مستمر سپرده شد.

اما یکی دیگر از تصمیمات این جلسه به اشکالات موجود در استفاده از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام مربوط می‌شود که در این خصوص نیز مقرر شد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با در نظر گرفتن ملاحظات مربوطه براساس شرایط جمعیتی و اقتصادی هر استان اختیار تصمیم‌گیری درخصوص برداشت از ذخایر را به واحدهای استانی بسپرد و شرکت پشتیبانی امور دام به منظور عرضه تا سقف تعیین‌شده از سوی کارگروه‌های تنظیم بازار استانی اقدام کند. درخصوص گوشت قرمز نیز در این جلسه با توجه به گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درخصوص ادامه روند افزایش قیمت گوشت قرمز و افزایش خروج دام از مرزهای کشور، انجام واردات دام زنده مجددا مورد تاکید قرار گرفت و وزارت جهادکشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت مستمر متولی اجرای این بند شدند.

اما علاوه بر تصمیمات اتخاذ شده برای بازار مرغ و گوشت قرمز یکی دیگر از دستورالعمل‌های هجدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار به «بررسی برنامه‌های تنظیم بازار در ایام پایانی سال‌جاری» اختصاص یافت. براساس این دستورالعمل بسته پیشنهادی تنظیم بازار ایام پایانی سال ۹۷ منضم به فهرست اقلام مشمول، اقدامات موردنظر و دستگاه‌های مسوول، توسط معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه و ضمن تصویب کلیات طرح مذکور سه تصمیم در این خصوص اتخاذ شد. براساس تصمیم اول مقرر شد تا با توجه به نظرات مطرح شده درخصوص برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهادکشاورزی، ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران برگزار و چالش‌ها و ضوابط مربوط به برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره بررسی و نتیجه در قالب گزارشی به نهاد ریاست‌جمهوری به منظور اخذ نظرات برای تصمیم‌گیری نهایی در کارگروه تنظیم بازار ارائه شود. اما همزمان اختیار لازم به استانداران سراسر کشور به‌عنوان روسای کارگروه تنظیم بازار داده شود تا حتی در صورت مخالفت دولت با اجرای عمومی، برگزاری نمایشگاه‌ها با نظر و اختیار استانداران انجام شود. اجرای این بند از دستورالعمل‌های کنترلی بازار نیز به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و استانداران سراسر کشور محول شد. دومین تصمیم به تامین منابع ریالی طرح تنظیم بازار میوه شب عید باز می‌گردد. براساس این تصمیم سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف شد منابع ریالی لازم برای خرید ۳۰ هزار تن سیب و ۴۰ هزار تن پرتقال طرح تنظیم بازار میوه شب عید (براساس برآورد سازمان مرکزی تعاون روستایی منابع مورد نیاز حدود ۳۵۰ میلیارد ریال است) را تخصیص و تامین کند وتولیت این بخش به سازمان برنامه و بودجه کشور واگذار شد. از سوی دیگر براساس سومین تصمیم مقرر شد تا بانک مرکزی تامین ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور خرید ۳۰ هزار تن سیب و ۴۰ هزار تن پرتقال تنظیم بازار میوه شب عید را به یکی از بانک‌های عامل ابلاغ و اجرایی کند.