در نشست خبری که مدیران ارشد شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران و همچنین روسای انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه، انجمن سایت‌داران نمایشگاهی، انجمن غرفه سازان نمایشگاها و برخی از مجریان نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشتند، محمدجواد قنبری معاون مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: روز جهانی صنعت نمایشگاهی به‌عنوان یک روز منحصربه‌فرد در صنعت نمایشگاهی دنیا است که به ابتکار اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی یوفی ایجاد شده تا فعالان صنعت نمایشگاهی در این روز گرد هم بیایند و ایده‌های جدیدی برای این صنعت ارائه کنند.

وی افزود: درحال‌حاضر سالانه بیش از ۳۲ هزار نمایشگاه در دنیا برگزار می‌شود و در کشور ما نیز نزدیک به ۲ هزار نفر به‌طور مستقیم در این صنعت مشغول به‌کار هستند. قنبری با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از نمایشگاه‌ها در سراسر دنیا بازدید می‌کنند، گفت: این صنعت سالانه ۱۴۰ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم و ۳۰۰ میلیارد دلار به‌صورت غیرمستقیم درآمد دارد.

معاون مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر صنعت نمایشگاهی گفت: ما تاکنون هیچ نمایشگاهی را به سبب تحریم‌ها ملغی نکرده‌ایم؛ هر چند برخی از نامهربانی‌ها و ناملایمات با ما صورت گرفته است که آخرین آن حذف شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنایع غذایی پاریس بود. اما در همان زمان با برخی از کشورهای اروپایی توافق‌نامه چند سالانه منعقد شد که براساس آن شرکت‌های ایرانی می‌توانند با هزینه کمتری در نمایشگاهای تخصصی آن کشورها حضور یابند.

قنبری در ادامه از ارائه لایحه قانون صنعت نمایشگاهی کشور تا پایان سال ۹۸ به دولت و سپس تصویب آن در مجلس خبر داد و گفت: برخی خلأهای قانونی مانع از رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی در کشور شده است. این خلأ‌های قانونی از طریق کارگروهی که ایجاد شده در دست بررسی است تا جزئیات فنی و حقوقی آن تدوین شود.