هرچند حسین ثابت همان سرمایه‌گذار قدیمی جزیره کیش درباره توسعه مجموعه سوارکاری، اعلام کرده که برای توسعه کیش تلاش می‌کند و در تفاهم‌نامه فوق مرمت، بازسازی، ایجاد، توسعه و تجهیز مجموعه سوارکاری المپیک کیش برای توسعه گردشگری ورزشی در بخش‌های ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای اسب‌سواری آمده است، اما برخی از ساکنان (کیش وندان) که مالک اسب‌های جزیره هستند از تصمیم او مبنی بر دستور خروج کلیه اسب‌های موجود از این مجموعه انتقاد کردند.

به گفته این فعالان، چنانچه مدیران مرکز ورزش و سازمان و دامپزشکی کیش اقدامی مناسب برای ممانعت از خروج این اسب‌های نجیب انجام ندهند، ممکن است با تبعاتی چون آلوده شدن اسب‌ها به هنگام انتقال که می‌تواند ۶ سال پاکی قرنطینه کیش را زیرسوال ببرد یا تلف شدن آنها روبه‌رو شویم. بهمن عبداللهی فعال رسانه در جزیره کیش در این باره می‌گوید: تعدادی اسب در مجموعه سوارکاری کیش هستند که هزینه نگهداری آن توسط بخش‌خصوصی پرداخت می‌شود و بهربرداری ورزشی، تفریحی و آموزشی می‌کنند.

او افزود: مساله مهم دیگر که با تعطیلی آن مرکز تفریحی و آموزشی حاصل خواهد شد، گرفتن امکان ورزش و آموزش و ایجاد ناامیدی برای تفریح و ورزش بیش از ۱۵۰ نفر علاقه‌مند به این ورزش مهیج که عضو این مجموعه هستند، است.

عبداللهی یادآور شد: نزدیک به بیست سال پیش طی قراردادی بلند و خبرساز بحث ایجاد واردات و قرنطینه اسب با حضور سرمایه‌گذار خارجی در جزیره کیش توسط مدیران وقت سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش با شرکت «پی‌ام‌ای‌آر» انعقاد و امضا و مجموعه ۶۰ هکتاری سوارکاری کیش تحویل آقای اعرابی نماینده آن شرکت شد، متاسفانه طی ۱۶ سال مدیریت آن شرکت در مجموعه سوارکاری به‌رغم حمایت‌های مدیران وقت سازمان از آن مجموعه، او به غیر از برپایی چند دوره کورس اسبدوانی و پرش طی مدت یادشده هیچ اقدامی برای رونق بخشی به این مجموعه و همچنین اجرای مفاد قرارداد بابت کسب مجوز مرکز قرنطینه اسب در کیش صورت نداد و نتوانست به سرانجام برساند.

به گفته وی، نهایتا در پی عدم انجام تعهدات و پایان قرارداد پس از سال‌ها دعوای حقوقی در محاکم قضایی مجبور به ترک و تحویل مجموعه ارزشمند سوارکاری کیش به سازمان منطقه آزاد شد. این مجموعه پس از یک سال اندی رکود و‌ تعطیلی با تغییر مدیر عامل سازمان در سال ۹۶ مجددا مورد توجه قرار گرفت و با خرید و ورود تعدادی اسب مناسب و جوان برای آموزش و استفاده علاقه‌مندان، دوباره فعال شد تا جایی که برگزاری مسابقات پرش در این مجموعه را پس از سال‌ها تعطیلی و رکود در بهمن ماه ۹۷ شاهد بودیم.