۱- در پاسخ به این ادعا که با وزارت جهاد کشاورزی موضوع افزایش نرخ سبوس هماهنگ نشده است، مدارک مصوبه شماره ۹۲۲۰۱/ ۶۰ مورخ ۲۹/ ۳/ ۹۸ ستاد تنظیم بازار کشور موجود است و نشان می‌دهد معاون محترم وزارت جهادکشاورزی و چند تن از مدیران آن وزارتخانه در آن جلسه شرکت داشته‌اند.

۲- در پاسخ به موضوع سهم وزنی سبوس در تغذیه دام نیز مجددا اعلام می‌کنم که سبوس در جیره غذایی دام شیری حدود ۶درصد بوده و ضرورت دارد وزارت جهاد با توجه به سایر عوامل تشکیل‌دهنده جیره غذایی نسبت به تامین آنها با افزایش تولید یا واردات و سپس توزیع عادلانه اقدام کند.

۳- مطابق با اعلام مراجع ذی‌ربط تعیین قیمت شیر و عوامل تشکیل‌دهنده نرخ به‌عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که یقینا علاوه‌ بر همه مراجع ذی‌ربط نظر وزارت جهاد و دامداران نیز لحاظ می‌شود و پس از آن به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

۴- توزیع سبوس به‌صورت حواله‌ای و با نرخ غیرواقعی ایجاد فساد کرده و این مفسده باعث تحمیل هزینه‌های بی‌مورد و سنگین‌تر شدن یارانه آرد و نان شده است. کارخانه‌های آرد به واقعی شدن همه عوامل دخیل در آرد و نان هستند و نباید به بهای تامین سود در یک بخش از تولید به سایر بخش‌های تولید کشور آسیب وارد شود.

بنابراین سیستم فعلی باعث ایجاد رانت شده و نتوانسته تضمینی بر کنترل گوشت و شیر داشته باشد و عملکرد وزارت جهاد در تامین کالاهای اساسی پر از حاشیه و باعث آزار طبقات کم‌درآمد و تولید‌کننده‌ها بوده و این وضعیت به هیچ عنوان تامین‌کننده منفعت مردم و تولیدکننده نیست.

در خاتمه لازم به توضیح است که مردم خود بهترین شاهد و داور خواهند بود؛ چراکه در این مدت گوشت، شیر و فرآورده‌های لبنی افزایش قابل‌توجه نرخ داشته و در سال ۹۸ نیز این افزایش صورت گرفته و ستاد تنظیم بازار کشور بر مبنای آنالیز قیمت تمام‌شده نرخ شیر که توسط سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارائه شده و در آن نرخ سبوس ۱۲۵۰۰ ریال در نظر گرفته شده بود پس از ساعت‌ها کار کارشناسی و با حضور اکثریت نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت جهادکشاورزی با ۱۱ رای موافق و تنها یک رای مخالف تصمیم به افزایش نرخ سبوس گرفت.