وی با اشاره به اینکه بسیاری از فروشگاه‌های کشور برای حضور توان‌یابان نیازمند مناسب‌سازی هستند، افزود: این نقطه ضعف بزرگی است و ما در فروشگاه رفاه تصمیم گرفته‌ایم در اسرع وقت آن را برطرف کنیم. به این منظور در طراحی فروشگاه‌های جدید با مشاوره سازمان بهزیستی موارد مدنظر درخصوص مناسب‌سازی فضای فروشگاهی را در نظر خواهیم گرفت. محمدی ادامه داد: ۱۰ فروشگاه جدید درحال ساخت هستند که با مشارکت سازمان بهزیستی برای طراحی فضای مناسب توان یابان استفاده خواهد شد. همچنین امیدواریم تا ۵ سال آینده این مناسب‌سازی در تمام فروشگاه‌های قدیمی سراسر کشور انجام شود.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای رفاه با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی فضاهای مناسب معلولان و توان‌یابان کشور با استانداردهای روز دنیا فاصله زیادی دارد، خاطرنشان کرد: معتقدیم باید مناسب‌سازی فضاها در بخش‌های مختلف ایجاد شود و ما در راستای مسوولیت اجتماعی خود، در این راستا گام برخواهیم داشت تا توان‌یابان و معلولان جامعه نیز بتوانند به خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بپردازند.  وی در ادامه به سایر فعالیت‌هایی که فروشگاه رفاه طی ۶ ماه اخیر درباره مسوولیت‌های اجتماعی صورت‌داده اشاره کرد و گفت: فروشگاه رفاه در ادامه تهیه و توزیع در ابتدای امسال با همکاری جمعیت هلال احمر مسوولیت تامین و تحویل به موقع بسته‌های غذایی موردنیاز بسیاری از سیل‌زدگان کشور را عهده‌دار شد.

محمدی با بیان اینکه تلاش کردیم که در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی با ایده‌های خلاقانه و جدید فعالیت کنیم، افزود: طرح همیار پلیس در چند روز آینده در راستای کاهش تخلفات رونمایی خواهد شد. در این طرح اعتقاد داریم که بچه‌ها می‌توانند نقش موثری در خانواده‌ها داشته باشند و در همین راستا کارت‌های همیار پلیس را با شیوه جدید در مدارس توزیع خواهیم کرد تا کودکان نیز در این طرح سهیم شوند. وی با اشاره به طرحی برای مادران که از سال گذشته در رفاه آغاز شده است، گفت: برای حمایت از مادران شیرده در مناطق محروم از روز عاشورا تا اربعین، طرح «پویش برای مادران» با هدف تهیه و توزیع بسته‌های غذایی درحال اجرا است که البته این طرح به‌عنوان یک طرح متفاوت در طرح‌های برگزیده جهانی یونیسف معرفی شده است.

در ادامه جلسه دکتر محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای پیشگامی در طرح مناسب‌سازی گفت: بزرگ‌ترین اقلیت هر جامعه‌ای را معلولان آن جامعه تشکیل می‌دهند که دارای درجه‌های مختلف معلولیت هستند. این درحالی است که توانبخشی در یک جمله استفاده برابر معلولان از خدمات موجود در جامعه است.

نفریه خاطرنشان کرد: در این خصوص مناسب‌سازی اماکن رکن اساسی دارد و بر همین اساس قانون جامع حمایت از معلولان، دستگاه‌های مختلف را برای این مناسب‌سازی مکلف کرده است. وی اظهار کرد: مناسب‌سازی فضا وقتی پروژه‌ای درحال ساخت است کمتر از ۳ درصد هزینه را بر پروژه اضافه می‌کند. این درحالی است که اگر بعد از ساخت پروژه برای تجهیز مکان و مناسب‌سازی آن اقدام کنیم امکان افزایش هزینه‌ها تا ۱۰ درصد وجود دارد. وی با اشاره به اینکه معلولان به‌خصوص نابینایان یکی از تحصیلکرده‌ترین اقشار جامعه هستند، افزود: در کشورهای دیگر تجهیزات موردنیاز در بسیاری از فروشگاه‌ها برای معلولان وجود دارد و امیدواریم اقدامات رفاه در فروشگاه‌های دیگر نیز الگو شود.