محسن ضرابی تاکید کرد: درحال‌حاضر دریافت روادید در مبادی ورودی عمان و ثبت شرکت در سرزمین اصلی و مناطق آزاد عمان به سهولت انجام می‌شود و خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور برقرار است.

ضرابی گفت: امیدوارم سفیر آینده عمان در تهران نیز پر کار و همراه با بخش‌خصوصی ایران باشند.

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز با قدردانی از تلاش‌های البروانی گفت: ایشان با سفرهای متعددی که به استان‌ها و مناطق مختلف کشور داشت از نزدیک با ظرفیت‌های کشور آشنا شد و توانست در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور قدم‌های جدی بردارد. بدون شک سفارتخانه‌ها در برقراری روابط اقتصادی بین کشورها نقش بسزایی دارند. سلاح‌ورزی اتاق مشترک ایران و عمان را جزو اتاق‌های مشترک موفق و فعال دانست و ابراز امیدواری کرد ظرفیت‌های فراهم شده باعث افزایش هر چه بیشتر حجم روابط تجاری دو کشور شود.

سعود بن‌احمد خالد البروانی نیز با تقدیر از فعالان بخش‌خصوصی ایران برای برگزاری این مراسم گفت: تمام تلاش خود را طی ۶ سال کردم تا روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور در شرایط مناسب و در شأن دو همسایه قدیمی برقرارشود. در سفر به استان‌های مختلف ایران، با فعالان اقتصادی هوشمندی مواجه شدم که می‌توانند در رونق روابط اقتصادی دو کشور موثر واقع شوند. البروانی با اشاره به حذف روادید از سوی ایران برای اتباع عمانی تصریح کرد: دولت عمان نیز صدور روادید برای ایرانی‌ها را تسهیل کرده است و اکنون روند کار به سرعت انجام می‌شود.