در راستای اصلاح رویه‌های مرتبط با مجوز سردفتری، مقرر شد پس از کسب موافقت ریاست قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری کانون سردفتران و دفتر یاران شرایط احراز صلاحیت برای دریافت مجوز سردفتری را تعیین و نسبت به بارگذاری اطلاعات صدور این مجوز در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب‌وکار اقدام کند. این تصمیم در سی و سومین نشست هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش‌خصوصی اتخاذ شد.

بر این اساس، همچنین با توجه به حکم ماده (۹۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون‌اساسی مبنی بر نسخ کلیه قوانین و مقررات مغایر با آن، ازآنجاکه ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی در مغایرت با حکم تبصره ۲ ماده ۳ قانون اصلاح مواد ۱، ۶ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون‌اساسی است، بنابراین ماده (۵) مذکور نافذ نیست.طبق تصمیم این هیات مقرر شد که پیشنهاد اصلاح یا حذف ماده (۶۹) قانون دفاتر اسناد رسمی به دلیل ایجاد انحصار در محیط کسب‌وکار به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. براساس ماده (۶۹) قانون دفاتر اسناد رسمی، اکنون، سردفتران بازنشسته یا وراث وی می‌توانند شخص واجد صلاحیت طبق مقررات این قانون را برای تصدی دفترخانه خواه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی کنند.

همچنین در این نشست در راستای اصلاح رویه‌های مرتبط با مجوز تاسیس داروخانه‌ها مقرر شد؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر ظرف ۳ هفته عناوین و شناسنامه مجوزهای روی درگاه ملی مجوزهای کشور را تکمیل و به‌روزرسانی کند. این وزارتخانه موظف شد، حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به اصلاح آیین‌نامه و ضوابط تاسیس و اداره داروخانه‌ها با حذف محدودیت‌های جمعیتی و جغرافیایی (حدود فاصله سقف تعداد برای صدور مجوزهای جدید یا تمدید) مطابق آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رعایت مواد ۲ و۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و ابلاغ آن اقدام کند.