وی ادامه داد: در مرحله دوم، گوشت وارداتی به قیمت ۵۰ هزار تومان که در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها بدون محدودیت برای تنظیم بازار شب عید توزیع می‌شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: گوشت مرغ هم بدون هیچ محدودیتی با قیمت مصوب به هر مقدار موردنیاز در دسترس شهروندان خواهد بود. معروفان تاکید کرد: ذخایر راهبردی کشور مطابق مصوبات به‌طور کامل تامین و در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به اندازه نیاز آنها دپو شده است. وی اضافه کرد: هیچ مشکل و محدودیتی در مورد تامین گوشت مرغ و قرمز وجود ندارد.مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: اخیرا خریداری گوشت قرمز تولید داخل از دامداران را نیز آغاز کرده‌ایم و هر مقدار از این محصول که خریداری شود به ذخایر کشور افزوده و در زمان نیاز به بازار عرضه می‌شود. معروفان با اشاره به اینکه مقرر شده بود گوشت مرغ و قرمز در فروشگاه‌های بهاره در اختیار شهروندان قرار گیرد، افزود: اخیرا بخشنامه‌ای دریافت کردیم مبنی بر اینکه فروشگاه‌های بهاره برگزار نمی‌شود، اما کالای ما موجود است و تنها محل عرضه آن تغییر کرده به این ترتیب که این کالا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال با توجه به تولید مناسب گوشت مرغ و قرمز در داخل کشور، نیازی به واردات از خارج نیست و ذخایر راهبردی کشور هم درحال تکمیل با تولیدات داخلی است و از ابتدای امسال، دولت گوشت مرغ و قرمز به کشور وارد نکرده است و تنها بخش‌خصوصی با ارز نیمایی مقداری گوشت قرمز به کشور وارد کرد. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تامین نیاز گوشت مرغ و قرمز شب عید وجود ندارد، افزود: از مردم می‌خواهیم که خرید مازاد بر نیاز نداشته باشند، چراکه گوشت هر روز به‌صورت تازه وارد بازار می‌شود و هیچ مشکلی در تامین آن نیست و هموطنان می‌توانند به مقدار مصرف گوشت تازه از بازار تهیه کنند.

معروفان اضافه کرد: با توجه به اینکه به مقدار نیاز کشور، گوشت مرغ و قرمز وجود دارد هیچ نیازی به ارائه کارت شناسایی و ایجاد ازدحام برای دریافت این محصولات نیست و از مردم می‌خواهیم که با خرید به اندازه نیاز، به دیگران نیز اجازه دهند تا خریدشان را انجام دهند و مطمئن باشند که کالا به شکل مستمر به بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در کشور مازاد تولید گوشت قرمز داریم و به‌دلیل حمایت از تولیدکنندگان درحال خرید این میزان مازاد و افزودن آن به ذخایر راهبردی هستیم همچنین عرضه نهاده‌های دام و طیور اعم از کنجاله، جو و ذرت هم بدون محدودیت درحال تامین و توزیع است و در این مورد نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: مردم مطمئن باشند تدارک توزیع گوشت مرغ و قرمز شب عید و حتی ماه رمضان دیده شده و انتظار این است که با خرید متعادل مردم، هیچ مشکلی در بازار به وجود نیاید.