سیدروح‌الله لطیفی درباره محموله‌های تجاری ثبت‌سفارش شده برای مقابله با کرونا نیز گفت: تاکنون برای واردات ۸۰ میلیون ماسک از سوی تجار ثبت‌سفارش شده است که از ابتدای سال جدید عملیات تجاری و واردات آن انجام می‌شود. به گفته او، با هماهنگی‌های صورت گرفته این کالاها به‌صورت حمل یکسره با کمترین توقف در گمرکات و کنترل‌های وزارت بهداشت وارد کشور می‌شود. همچنین براساس آنچه به گمرک ابلاغ شده، مقرر شده کالاهای مورد نیاز ۲۰ واحد تولیدکننده ماسک در کشور بدون نوبت و در اسرع وقت، تشریفات گمرکی‌شان انجام و از گمرک ترخیص شوند.

با توجه به تاکید بر هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و فراهم کردن امکان تولید ماسک تنفسی توسط واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت برای تامین نیاز سیستم درمانی کشور، به گمرکات ابلاغ شده که ضمن احراز مالکیت کالاهای وارده توسط ۲۰ مرکز تولیدی که اسامی آن به گمرک ابلاغ شده، مواد اولیه و قطعات و ماشین‌آلات خط تولید به‌صورت خارج از نوبت و ترخیص با حداقل اسناد و بدون هیچ‌گونه ایستایی و مشکل انجام شود.

همچنین مقرر شده در صورت راه‌اندازی واحدهای جدید یا تغییر در خطوط فعلی تولید ماسک تنفسی، فهرست تکمیلی واحدهای تولیدکننده مجددا ارسال شود.