به گفته وی با دسترسی به معادن غنی، منابع انرژی و کریدورهای ارتباطی و همچنین دسترسی آسان به آلومینیوم مذاب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران فراهم است. منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد در طرح جامع خود زون مربوط به تولید برق و انرژی پیش‌بینی کرده و در هر صورت فرصت‌های متنوعی پیش روی سرمایه‌گذاران است.

مجری طرح صنایع انرژی‌بر لامرد و پارسیان با اشاره به اینکه بهره‌برداری بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم ایران به‌صورت ویدئوکنفرانس و به دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه امسال انجام شد، افزود: در هفته‌های آتی نخستین محموله شمش مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو)، در منطقه ویژه اقتصادی به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست در این مجتمع سالانه ۳۰۰ هزارتن آلومینیوم تولید می‌شود و تا کنون از ۲۵۸ دیگ (سلول) موجود،۶۰ دیگ وارد مدار تولید شده است.

فدایی‌دولت با بیان اینکه با بهره برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، شرایط برای ایجاد واحدهای صنعتی در حوزه صنایع پایین‌دست آلومینیوم در این کانون صنعتی راهبردی فراهم است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست آلومینیوم سبب اشتغال‌زایی چند برابری شده، افزایش ارزش افزوده و سودآوری بالایی خواهد داشت و نیاز داخلی و خارجی نیز فراهم می‌شود.

به گفته وی، برای اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران با مدیران مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب توافق شده که بخشی از تولیدات این مجتمع با هدف ایجاد ارزش افزوده به صنایع پایین‌دست اختصاص یابد که تحقق این مهم و ورود سرمایه‌گذاران به حوزه پایین‌دست آلومینیوم اشتغال بیشتر ایجاد کرده و جلوی خام‌فروشی را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پارامترهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌‌تواند اقتصاد استان فارس و مناطق پیرامونی منطقه ویژه لامرد را متحول سازد، ادامه داد: یکی از جذابیت‌های دیگر برای سرمایه‌گذاران، زون تولید برق و انرژی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با توجه به شرایط ویژه اقلیمی و تابش نور خورشید و همچنین حمایت‌های دولت در خرید تضمینی برق و با توجه به توسعه طرح‌های انرژی‌بر در این منطقه نیز این ظرفیت فراهم است که نیروگاه‌های کوچک و بزرگ برق در این منطقه مستقر شوند. به تازگی نیز برق تولیدی یکی از واحدهای ۱۰ مگاواتی انرژی خورشیدی وارد مدار شده است.  

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، چهارمین نمایشگاه بانک، بیمه، بورس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شیراز (FARS INVEX ۲۰۲۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حالی به پایان رسید که منطقه ویژه اقتصادی لامرد در میان غرفه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه با کسب امتیاز عالی، رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

پیرو دستور مدیرعامل منطقه ویژه لامرد مبنی بر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به فعالان اقتصادی، حضور در نمایشگاه‌های خارجی در برنامه و اولویت روابط عمومی قرار دارد که به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.