طبق آمارهای تحلیلی منتشر شده توسط دفتر همکاری ایران و اوراسیا در سازمان توسعه تجارت ایران که بر اساس آمارهای اعلامی گمرک از زمان اجرایی شدن موافقت‌نامه، ۵ آبان ۱۳۹۸ تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ استخراج شده است، کل صادرات ایران به اوراسیا پس از اجرایی شدن موافقت‌نامه تا ۳۰ خرداد ۹۹ بالغ بر ۶۸۱ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

کل واردات ایران از اوراسیا پس از اجرای موافقت‌نامه تا ۳۰ خرداد ۹۹ بالغ بر ۱۷۳۶ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

حجم کل تجارت فیمابین به ۲۴۱۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است. این میزان رشد در تجارت کل به‌رغم شیوع ویروس کرونا و کاهش حجم تجارت در سطح بین‌المللی در ماه‌های اخیر، بیانگر پایداری تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و قابلیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با آن اتحادیه است. صادرات ایران به اوراسیا در فهرست اقلام ترجیحی اوراسیا به ایران، از زمان اجرای موافقت‌نامه (۵ آبان ۱۳۹۸) تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ به ۵/ ۳۸۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل ۶۳ درصد رشد داشته است. همچنین درخصوص کالاهای مشمول تثبیت تعرفه افزایش یک درصدی در میزان صادرات ایران به اوراسیا و در کالاهای مشمول تخفیف تعرفه ۷۹ درصد رشد مشاهده می‌شود.

از مجموع ۵۱/ ۳۸۳ میلیون دلار صادرات ایران به اوراسیا در اقلام ترجیحی از ۵ آبان ۱۳۹۸ تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ (مطابق آمار گمرک) ۷۳/ ۴۹ میلیون دلار معادل ۱۳ درصد صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا در اقلام ترجیحی مشمول تثبیت تعرفه شده‌اند و ۷۹/ ۳۳۳ میلیون دلار یعنی معادل ۸۷ درصد صادرات در اقلامی بوده که مشمول کاهش تعرفه شدند. واردات ایران از اوراسیا در فهرست اقلام ترجیحی ایران به اوراسیا، از زمان اجرای موافقت‌نامه (۵ آبان ۱۳۹۸) تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ به ۷/ ۱۱۲۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است. همچنین درخصوص کالاهای مشمول تثبیت تعرفه کاهش ۱۰ درصدی در میزان واردات ایران از اوراسیا و کالاهای مشمول تخفیف تعرفه، ۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهند.

از مجموع یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار کل واردات ایران از اوراسیا در اقلام ترجیحی از ۵ آبان ۱۳۹۸ تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ (مطابق آمار گمرک)، فقط میزان ۲۳۲ میلیون دلار معادل ۲۱ درصد واردات ایران از اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اقلام ترجیحی مشمول تخفیف تعرفه‌ای به آن اتحادیه شده‌اند و ۸۸۸ میلیون دلار یعنی معادل ۷۹ درصد واردات در اقلامی بوده که هیچ تخفیف تعرفه‌ای به اتحادیه اوراسیا تعلق نگرفته است. این اقلام مطابق با مفاد موافقت‌نامه تنها مشمول تثبیت تعرفه در سال پایه موافقت‌نامه هستند. عمده اقلام وارداتی از اوراسیا که مشمول موافقت‌نامه هستند اقلام اساسی و مورد نیاز کشور مانند ذرت دامی، سایر جو، گوشت، عدس و... است.