او با متهم کردن اتحادیه اروپا به شکست در حفاظت از منافع بریتانیا و اسکاتلند در این خصوص نوشت: «من برای ریختن این تعرفه‌های ناعادلانه به زباله‌دان تاریخ مبارزه خواهم کرد.» هفته گذشته دولت آمریکا اعلام کرد: به‌عنوان بخشی از اختلافات تجاری طولانی‌مدت، تعرفه‌های ۱۵ درصدی بر هواپیماهای «ایرباس» و تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر سایر محصولات تولید اروپا را حفظ خواهد کرد. البته آمریکایی‌ها از اجرای تهدید خود مبنی بر اعمال برخی تعرفه‌های اضافی صرف‌نظر کردند.

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از تلگراف، در این زمینه بریتانیا گفته بود درخواست‌های خود را از ایالات‌متحده برای کنار گذاشتن تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهایی نظیر آبجو اسکاتلندی افزایش خواهد داد، چرا که تولیدکنندگان این محصول هشدار دادند، تصمیم آمریکا در حفظ تعرفه‌ها، آینده صنعت‌شان را با خطر مواجه می‌سازد. تروس در یادداشت خود می‌نویسد: «تعرفه‌های آمریکا بر مشروبات الکلی اسکاتلندی غیرقابل قبول و ناعادلانه است. من نمی‌توانم در مورد آن شفاف‌تر از این باشم... تولید مشروبات یکی از عظیم‌ترین صنایع و جواهری بر تاج ملی ماست.» او می‌گوید با شروع دور چهارم مذاکرات با ایالات‌متحده در هفته‌های آتی با همتای آمریکایی خود، رابرت لایت هایزر، دیدار خواهد کرد، جایی که قصد دارد به موضوع تعرفه‌های آمریکا بر برخی از محصولات رسیدگی کند.

تروس با تایید گزارش‌های اولیه مبنی بر خواست بریتانیا و ژاپن برای دستیابی به توافق تجاری تا پایان آگوست در یادداشت خود اظهار کرد: «در ژاپن، ما درباره مولفه‌های اصلی توافق به اجماع رسیدیم که فراتر از توافقی است که اتحادیه اروپا با ژاپن دارد.» به گزارش «رویترز»، بریتانیا که در ژانویه امسال رسما از اتحادیه اروپا جدا شد، درصدد آن است تا بر مبنای پیمان ۲۰۱۹ میان اتحادیه اروپا و ژاپن، تا پایان سال ۲۰۲۰ با توکیو توافق تجاری امضا کند. او با افزودن این موضوع که گفت‌وگوها با آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند برای دستیابی به توافق‌های تجاری جدید به خوبی پیش می‌رود نوشت: قویا معتقدم تجارت آزاد و عادلانه بهترین راه رو به جلو برای جهان و بریتانیا است.