به گزارش «دنیای‌اقتصاد» سید‌فریدالدین معصومی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی غدیر در شهرستان بافق در استان یزد، اعلام کرد: برنامه شرکت در افق ۱۴۰۵، رسیدن به تولید ۲۰۰ مگاوات برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده، استان یزد با داشتن بیش از ۳۰۰ روز آفتابی، دارای وضعیت بسیار مناسبی برای استفاده از زاویه تابش خورشید و تولید انرژی پاک از این نعمت خدادادی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، با بیان اینکه در حال حاضر تنها نیم درصد از برق کشور از نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود، گفت: کشورهای اروپایی ۲۰ درصد ایران تابش دارند؛ اما ۸۰ درصد برق مصرفی خود را از نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌کنند.معصومی تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز برای تولید برق در نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی می‌سوزد، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر یک ضرورت است. وی در ادامه ضمن تشکر از همکاری و کمک مسوولان استان یزد به منظور رفع موانع تولید و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی غدیر در شهرستان بافق، گفت: با وجود درخواست‌های متعددی که از سایر استان‌ها وجود دارد، اما به دلیل پیگیری مسوولان یزد و همچنین وضعیت اقلیمی و زاویه تابش خورشید، امیدوارم در آینده علاوه بر این نیروگاه، در سایر نقاط یزد نیز نیروگاه خورشیدی احداث کنیم. بر اساس این گزارش، این نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، دومین نیروگاه خورشیدی شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر در استان یزد است که با سرمایه‌ای معادل ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث می‌شود. نیروگاه‌های خورشیدی مهریز یزد، قم و جرقویه اصفهان، سه نیروگاه خورشیدی فعال شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر هستند که هم اکنون ۳۰ مگاوات از برق کشور را تامین می‌کنند.