در این نشست همچنین رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق تعاون نیز حضور داشتند. اما آن طور که علیرضا رزم‌حسینی تاکید کرده ایران ظرفیت‌های مطلوبی برای همکاری در بخش‌های فولاد، ‌لوازم خانگی، مواد غذایی و خودرو با ارمنستان دارد. در این چارچوب وزیر صمت از آمادگی بخش‌های مختلف صنعت و خدمات ایران برای توسعه همکاری‌های با ارمنستان خبر داد. همچنین محسن صالحی‌نیا، رئیس هیات عامل ایدرو که سهامدار عمده دو خودروسازی مهم کشور است، علاقه‌مندی این سازمان توسعه‌ای را برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه خودرو با طرف ارمنستانی اعلام کرد. از سوی دیگر وزیر اقتصاد ارمنستان حجم مبادلات تجاری دو کشور را در حد و اندازه ظرفیت‌های دو کشور ندانست و تصریح کرد که می‌توان از طریق تولید مشترک در ارمنستان حجم مبادلات تجاری دو کشور در یک بازه زمانی ۶ ماهه به یک میلیارد دلار رساند. آن طور که وزیر اقتصاد ارمنستان گفته حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون دلار است که تناسبی با ظرفیت‌ها و امکان‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی دو کشور ندارد. کروبیان اعلام آمادگی کرد که ارمنستان حاضر است زمینه حضور ایران در کشورهای ثالث را در اختیار تجار ایرانی قرار دهد که با این امتیاز بازار بزرگ ارمنستان هم در اختیار فعالان اقتصادی ایران قرار خواهد گرفت. به گفته این مقام مسوول در ارمنستان، فعالان اقتصادی ارمنستان‌ آمادگی دارند به صادرات ایران به روسیه از طریق ارمنستان کمک کنند. البته این امر نیازمند تامین و تجهیز زیرساخت‌های حمل و نقل میان دو کشور است. پس از امضای تفاهم‌نامه میان رزم‌حسینی و کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان اعلام کرد که در زمینه تجارت متقابل و همکاری‌ها و تولیدات مشترک برای ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم. به اعتقاد ناظران از آنجا‌ که ارمنستان جزو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و ایران هم طی حدود دو سال اخیر اقدامات جدیدی را برای بسط همکاری‌ها با این اتحادیه در دستور کار قرار داده است، دیدار و گفت‌وگو‌های مذکور می‌تواند از منظر‌های متفاوت حائز اهمیت باشد. در عین حال ارمنستان می‌تواند به‌عنوان یک هاب منطقه‌ای درشمال ایران به محلی برای ورود به بازار بزرگ روسیه تبدیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، امضای تفاهم‌نامه با ارمنستان را سبب افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور دانست. به گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی پس از امضای تفاهم‌نامه با ارمنستان درخصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که امضای این تفاهم‌نامه کمک شایانی در جهت ارتقای این رقم خواهد کرد. وی ارمنستان را جزو کشورهای اوراسیا دانست و اضافه کرد: ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم و طبق تاکیدات رئیس‌جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به‌صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می‌تواند کمک بسزایی کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت حوزه‌های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی را فرصت‌های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری‌های متقابل اعلام کرد.

رزم‌حسینی همچنین تصریح کرد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت درخصوص کالاهای دارای توجیه اقتصادی، حمایت خواهد کرد. وزیر صمت در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان، از آمادگی بخش‌های مختلف صنعت و خدمات ایران برای توسعه همکاری‌ها با ارمنستان خبر داد. وی ادامه داد: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از بخش خصوصی دو کشور و تسهیل مسیر حرکت آنها است.

وزیر صمت ایران با بیان اینکه شرایط برای حضور تجار دو کشور باید تسهیل شود، اضافه کرد: تجار ارمنستانی به افزایش مراودات ایران و ارمنستان علاقه‌مند هستند و نماینده ارامنه ایران در مجلس نیز بر این موضوع تاکید دارد. بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران نیز با بیان اینکه علاوه بر تامین بازار ارمنستان آمادگی داریم از طریق ارمنستان به روسیه کالا صادر کنیم، فراهم کردن زیرساخت‌ها و ایجاد هماهنگی‌ها را از طرف ارمنستانی خواستار شد. همچنین محسن صالحی‌نیا، رئیس هیات عامل ایدرو که سهامدار عمده دو خودروسازی مهم کشور است، علاقه‌مندی این سازمان بزرگ توسعه‌ای را برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه خودرو با طرف ارمنستانی اعلام کرد.

وزیر اقتصاد ارمنستان در دیدار با وزیر صمت ایران بر افزایش حجم مبادلات بین دو کشور با تولیدات مشترک تاکید کرد. به گزارش شاتا، واهان کروبیان در این دیدار با بیان این مطلب افزود: همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان در شرایط کنونی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور نیست. وی تصریح کرد: با تولید مشترک در ارمنستان هم می‌توان حجم مبادلات تجاری دو کشور را از ۴۰۰ میلیون دلار کنونی در مدت ۶ ماه به یک میلیارد دلار افزایش داد. واهان کروبیان افزود: فعالان اقتصادی ارمنستانی آمادگی دارند به صادرات ایران به روسیه از طریق ارمنستان کمک کنند که البته باید زیرساخت‌های حمل و نقل را آماده کرد. وزیر اقتصاد ارمنستان، فعال کردن روابط اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد. واهان کروبیان پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: در زمینه تجارت متقابل و همکاری‌ها و تولیدات مشترک برای ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم. وی با اشاره به اینکه ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم عرصه کشورمان را در اختیار تجار ایران برای ورود به کشورهای ثالث قرار دهیم. وی همچنین بر تسهیل مراودات تجاری و رفع مشکلات تجار دو کشور تاکید کرد.