به گزارش «شاتا» علیرضا رزم‌حسینی در نشست مشترک با کاظم خاوازی «وزیر جهاد‌کشاورزی» و معاونان این وزارتخانه که در خصوص تنظیم بازار کالاهای کشاورزی برگزار شد، با بیان این مطلب‌ افزود: هماهنگی و تعامل بسیار خوبی میان وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت و وزارت جهاد‌کشاورزی وجود دارد که این جلسه نیز به منظور انسجام بیشتر برگزار شده است.

وی ستاد تنظیم بازار را هماهنگ‌کننده دستگاه‌های مرتبط در امر تنظیم بازار دانست و ادامه داد: جلسات این ستاد با حضور همه اعضای موثر به صورت منسجم، منظم و هفتگی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه در ایام عید و مناسبات مختلف به دلیل افزایش تقاضا هیجانات مردم در خرید (‌خرید هیجانی) نیز بیشتر می‌شود، گفت: با برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار و انعقاد جلسات مختلف تخصصی با دستگاه‌های ذی‌ربط و انسجام بین بخشی، هیجانات بازار را مدیریت و تعدیل می‌کنیم.

رزم‌حسینی‌ با اعلام اینکه وزارت جهاد‌کشاورزی نسبت به تامین به‌موقع مرغ اقدام می‌کند، اضافه کرد: وزارت صمت نیز با در اختیار داشتن شبکه توزیع ۳ میلیون نفری صنفی، هماهنگی با شرکت‌های تعاونی مختلف اعم از کارکنان، نیروهای مسلح، بسیج اصناف، تشکل‌ها و شبکه‌های مردم‌محور کار توزیع را به‌صورت مناسب انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه از سه‌شنبه کار توزیع مرغ منجمد نیز با کیفیت و تناژ مناسب آغاز می‌شود، تصریح کرد: عرضه مناسب مرغ منجمد باعث تعادل در قیمت و فرونشست هیجانات خرید خواهد شد.

وزیر صمت همچنین با تاکید بر اینکه سیاست‌های تنظیم بازار تداوم دارد، بیان کرد: سیاست وزارت صمت وفور کالا در کشور در کنار عرضه مناسب است.

رزم‌حسینی با اعلام اینکه افزایش تولید در اقلام مورد‌نیاز مردم در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی مواد اولیه مورد‌نیاز و تسهیل مقررات و فرآیندها انجام شده است‌.

وی تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده و وفور و عرضه مناسب، خرید هیجانی مردم به حداقل ممکن می‌رسد و بازار تثبیت خواهد شد که هم‌اکنون نیز این مورد در حال انجام است.

همچنین وزیر جهاد‌کشاورزی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که انسجام، هماهنگی و تعامل میان دو وزارتخانه در موضوع تنظیم بازار شب عید وجود دارد.

کاظم خاوازی با بیان این مطلب، افزود: در خصوص تامین و توزیع برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است تا مردم در چند روز باقی مانده تا پایان سال در آرامش به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در خصوص میوه وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارکات خوبی دیده است و میوه با قیمت و کیفیت مناسب در شبکه‌های توزیع عرضه می‌شود. وزیر جهاد‌کشاورزی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی درخصوص عرضه تخم‌مرغ با قیمت مصوب و مناسب وجود ندارد، گفت: تخم‌مرغ به‌وفور در بازار موجود است. وی در ادامه بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین و عرضه مناسب روغن و شکر تدارکات خوبی دیده است. وزیر جهاد‌کشاورزی در خصوص بازار مرغ گفت: تولیدکنندگان مرغ موظفند مرغ‌های بالای ۴۵ روز را به کشتارگاه‌ها عرضه کنند، تناژ زیادی از مرغ در مرغداری‌ها موجود است و مرغداری‌ها‌‌ موظف به عرضه آنها به کشتارگاه‌ها هستند. این مرغ‌ها به وزارت صمت در کشتارگاه‌ها تحویل داده می‌شود تا این وزارتخانه در شبکه‌های توزیع عرضه کند.‌ عدم عرضه مرغ از سوی مرغداران و تولیدکنندگان به کشتارگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد می‌شود.