او در صفحه اینستاگرام خود از بوروکراسی‌های پیچیده و طولانی برای گرفتن مجوزها گلایه کرد و افزود: در صورت برطرف کردن موانع و صدور مجوز، شرکت‌های دارویی معتبر که دارای نمایندگی از شرکت‌های واکسن‌ساز هستند قادرند حداکثر ظرف مدت ‌۱۰ روز تا دو هفته اولین محموله واکسن خریداری شده را وارد کشور کنند و تزریق آنها با توجه به توافق با ستاد مقابله با کرونا و طبق دستورالعمل‌های آنها در واحدهای تولیدی شروع ‌شود و تا اندازه‌ای تاخیر در واکسیناسیون را جبران کند.

خوانساری تاکید کرد: بخش خصوصی با توجه به مسوولیت اجتماعی خود قبول کرده که شرکت‌های دارویی هیچ‌گونه سودی برای خودشان از محل واردات واکسن کرونا در نظر نگیرند و صرفا واکسن را به قیمت تمام شده عرضه کنند.

وی افزود: از طرف دیگر مدیران و صاحبان کارخانه‌ها هم پذیرفته‌اند که کلیه کارگران و پرسنل‌شان را به صورت رایگان ‌واکسینه کنند؛ این کمک بسیار بزرگی است و چند هزار میلیارد تومان برای دولت صرفه‌جویی به همراه دارد. ‌

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: سودجویان به دنبال واردات واکسن کرونا هستند و برای واکسن ۴ دلاری پروفورم ۵۰ دلاری می‌دهند. در پاسخ به آنها توضیح دادم جای تاسف است که وزارت بهداشت با تجربه چندساله خود قادر نیست بین شرکت‌های دارویی معتبر و یک پلاستیک فروش یا کسی که قیمت ۵۰ دلاری برای واکسن ‌می دهد تمایز قائل شود؟ مگر اینکه مسائل دیگری باشد. ‌

وی تاکید کرد: موضوع دیگر چندصدایی میان وزارت بهداشت و دیگر ارکان موثر در مساله مبارزه با کروناست. رئیس‌جمهور تاکید دارند که بخش خصوصی سریعا اقدام به واردات واکسن کرده و واحدهای تحت پوشش خود و دیگر واحدهای تولیدی را پوشش دهد. معاونت غذا و دارو هم می‌پذیرد که سریعا مجوزها را صادر ولی مسوول روابط عمومی وزارت بهداشت رسما مخالفت خود با هر گونه واردات توسط بخش خصوصی را اعلام می‌کند. آیا بهتر نیست در این شرایط که هر دز واکسن می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد، وزارت بهداشت و بخش خصوصی با کمک یکدیگر کمبودها را پوشش دهند؟

خوانساری ادامه داد: البته خوشبختانه آقای رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا؛ تلاش‌های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی و اتاق را تایید کردند و صراحتا اعلام کرد که از واردات واکسن از سوی بخش خصوصی و واکسینه کردن کارگران و افراد شاغل در واحدهای تولیدی به صورت رایگان حمایت می‌کنند. امید است اینچنین باشد.