پیرو جلسه فروردین‌ماه هیات وزیران درخصوص واگذاری موضوع ساماندهی بازار مرغ و تخم مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تصمیمات پیشین این کارگروه درخصوص تنظیم بازار مرغ، اعضای کارگروه مجددا در مورد واردات گوشت مرغ و تسریع در تخصیص و تامین ارز و ریال مورد نیاز واردکنندگان این کالا از سوی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تاکید کردند. در ضمن مقرر شد درخصوص تعیین قیمت عرضه گوشت مرغ وارداتی در کارگروه سازمان‌دهی مرغ تصمیم‌گیری شود. این کار گروه همچنین اختیارات نحوه خرید محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز کشاورزان را به شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاونی روستایی تفویض کرد تا آنها به صورت تضمینی، توافقی و حمایتی از کشاورزان خرید کنند. در این جلسه اعضای کارگروه به دنبال گزارش شرکت پشتیبانی امور دام درخصوص عدم استقبال بازار از گوشت منجمد وارداتی که توسط آن شرکت وارد شده و همچنین بروز خشکسالی در کشور در کنار عرضه دام مازاد دامداران و تغییرات قیمت گوشت در بازار، مصوب کردند کالاهای این شرکت با حداکثر تاریخ ماندگاری دو ماه با کالاهای مشابه دارای تاریخ ماندگاری بالای هفت ماه بخش خصوصی مبادله شود. در بخش دیگری از تصمیمات این ستاد مقرر شد بانک مرکزی با اولویت ویژه نسبت به تخصیص و تامین ارز ثبت سفارش‌های ابلاغی از سوی دفتر امور خدمات بازرگانی برای ترخیص روغن خام اقدام کند. اعضای ستاد تنظیم بازار درخصوص ترخیص ۱۲۵ تن گوشت گوساله منجمد بخش‌خصوصی موجود در گمرکات غرب تهران و گمرک شهید رجایی نیز تصمیم‌گیری کردند. آنها پیرو تصمیمات پیشین مبنی بر ابلاغ ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی رسوب شده در گمرکات مقرر کردند، با توجه به نوع کالا و فسادپذیری آن و به منظور جلوگیری از انقضای تاریخ مصرف گوشت منجمد وارداتی و ضرر و زیان وارده به کالا، گمرک با اخذ تعهد قانونی از صاحبان کالا و تایید شرکت پشتیبانی امور دام کشور نسبت به ترخیص ۱۰ درصدی باقی‌مانده گوشت‌های مورد نظر با هماهنگی بانک مرکزی اقدام کند.

اعضای کارگروه تنظیم بازار پیرو جلسات پیشین درخصوص تخصیص کالاهای اساسی برای تنظیم بازار استانی و توزیع کالا در ایام خاص مصوب کردند، شرکت بازرگانی دولتی ایران ۱۰۰ هزار تن برنج از انواع هندی، تایلندی و پاکستانی و ۱۰۰ هزار تن شکر ویژه خانوار، صنف و صنعت توزیع کند. در این جلسه درخواست انجمن واردکنندگان برنج درخصوص حذف ممنوعیت فصلی واردات برنج مصوب نشد و مقرر شد این موضوع در جلسه آتی بررسی شود.

اعضای کارگروه تنظیم بازار بر اساس درخواست وزارت آموزش و پرورش درخصوص کاهش تعرفه گمرکی واردات مقوای مورد نیاز کتاب‌های درسی از ۱۵ درصد به ۵ درصد موافقت کردند . اعضای کارگروه تنظیم بازار به دنبال تصمیمات پیشین مبنی بر ابلاغ نحوه اجرای سقف تعهدات ارزی ایفا نشده مربوط به واردات کالا از سوی واردکنندگان برای جلوگیری از مشکلات مربوطه در این حوزه برای اجرای عدم ایفای تعهدات ارزی بیشتر از ۱۰ درصد، صرفا با اعمال محدودیت برای پرونده‌های جدید ثبت سفارش موافقت کردند.

در این نشست به درخواست انجمن صنفی صنایع روغن‌کشی درخصوص واردات ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی سویا برای تامین بخشی از روغن خام و کنجاله واحدهای تحت پوشش با محوریت شرکت بازرگانی دولتی ایران ایران موافقت شد.