مصوبه هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی‌بر تمدید بسته حمایت از کسب‌و‌کارها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا که به تایید مراجع ذی‌ربط و رئیس‌جمهوری رسیده، ابلاغ شد. بر این اساس، مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی هستند، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ و با شرایط دستورالعمل ابلاغ شده قبلی توسط کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید شده است.

به گزارش روابط ‌عمومی اتاق تهران، این بسته شامل حمایت‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای و سایر حمایت‌ها بوده و به موجب مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا، مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها، مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، موزه‌ها، سینماها و تئاترها، مراکز تفریحی، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز ورزشی، مراکز مربوط به گردشگری، شرکت‌های حمل‌‌و‌نقل‌ مسافر برون‌‌ شهری، مراکز پذیرایی، قنادی،‌ آرایشگاه‌های‌ مردانه، زنانه مشمول این بسته حمایتی خواهند بود.

یکی از تسهیلات در نظر گرفته شده در این مصوبه برای حمایت‌های مالیاتی، آن است که برای مشاغل و کسب‌و‌کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا، بدهی مالیاتی قطعی شده مالیات‌های عملکرد و ارزش افزوده که تاریخ سررسید پرداخت آنها تا پایان سال ۱۳۹۹ بوده است، تا ۳۱ شهریور سال جاری بدون محاسبه جریمه دیرکرد برای مدت مذکور امهال می‌شود. همچنین به موجب حمایت‌های بانکی، اقساط تسهیلات دریافتی این کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده که موعد پرداخت آنها در چهار ماه اول سال ۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده، منوط به آنکه بدهی آنها به شبکه بانکی تا تاریخ۱/ ۱۱/ ۱۳۹۹ در طبقه جاری قرار گرفته باشد به انتهای دوره تقسیط منتقل می‌شود تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط وصول شود.