انتخابات دوره دوم هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران از دیروز (هفتم تیر ماه) آغاز شد و طی دو نشست، با رای اعضای حاضر ترکیب جدید رئیس و نواب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال مشخص شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، فریال مستوفی با رای اکثریت در جایگاه خود ابقا شد و سکان هدایت این کمیسیون در دو سال پیش‌رو نیز بر عهده وی گذاشته شد. در ادامه، انتخابات نایب‌رئیس اول و دوم این کمیسیون نیز برگزار شد و پس از نامزدی عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و علیرضا توکلی‌کاشی، معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای کسب این دو کرسی، با رأی اعضای کمیسیون بازار پول و سرمایه، آرگون به عنوان نایب‌رئیس اول و توکلی‌کاشی به عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند.

در انتخابات هیات رئیسه جدید کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران نیز فرزین فردیس که تنها نامزد کرسی ریاست دوره جدید این کمیسیون بود، با ۱۲ رأی به‌عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد و جای سیدمجید صدری را گرفت. او در دوره قبل، نایب‌رئیس این کمیسیون بود. همچنین با رأی اعضای کمیسیون، شهاب جوانمردی و افشین کلاهی به ترتیب به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

اتاق بازرگانی تهران ۱۰ کمیسیون تخصصی دارد و طبق آیین‌نامه مصوب، دوره فعالیت هر کمیسیون دو ساله است و با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌ها در هر دوره از هیات نمایندگان اتاق تهران مشخص می‌شود.

با تعیین تکلیف انتخابات دوره دوم هیات رئیسه کمیسیون‌های بازار پول و سرمایه و اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال، انتخابات تعیین رئیس و نواب رئیس سایر کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران نیز طی روزهای آتی برگزار می‌شود.