پرهام‌فر بیان کرد: بر این اساس با اجرای موفق طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق و جمع شدن پوشاک قاچاق از سطح بازار تولیدکنندگان ۳۰ درصد برای سفارش و عرضه فرصت بیشتر یافته‌اند.

وی گفت: به‌رغم این اقدامات برای مبارزه با پوشاک قاچاق متأسفانه یکی از مسیرها و روش‌هایی که برای واردات غیرقانونی و غیررسمی پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد، واردات پوشاک از طریق مسافری است. مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برای واردات کالا با روش مسافری قوانین مشخصی وجود دارد، افزود: متأسفانه بعضا شاهدیم که بر اجرای قوانین نظارت کافی وجود ندارد.

پرهام‌فر افزود: اگرچه بر اساس قانون برای واردات کالای مسافری سقف ۸۰ دلار تعیین شده است، اما در گمرکات مسافری شاهد هستیم که مصوبه به خوبی اجرا نمی‌شود و لذا برخی مسافران از این طریق اقدام به واردات پوشاک بیش از حد مجاز می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه و مبادی ورودی طی بخشنامه‌ای به گمرکات کشور اعلام شد که واردات کالای همراه مسافر صرفا برای مصرف شخصی باشد و از سقف ۸۰ دلار نباید بیشتر شود. مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: بنابراین مقرر شده تا گمرکات نظارت بیشتری نسبت به اجرای مصوبه داشته باشد و بر این اساس بخشنامه نظارت بیشتر در گمرکات بر رویه واردات کالای مسافری به دبیران کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های مرزی اعلام شده و حتما موضوع در دستورکار کمیسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد. پرهام‌فر در پاسخ به این سوال که چرا اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق در مقطعی متوقف شده بود گفت: اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق مستمرا ادامه دارد و توقفی صورت نگرفت، اما ممکن است فازهای جدیدی به طرح اضافه شود که اجرای فازهای جدید را اعلام می‌کنیم. بر این اساس به زودی و احتمالا  از ماه جاری اجرای فاز جدیدی از طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق اجرایی می‌شود.