غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در ابتدای این نشست نگاهی به ظرفیت‌های تجاری، تولیدی و منطقه‌ای قرقیزستان داشت و قوانین مستحکم این کشور در راستای تقویت بخش خصوصی، حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و حرکت به سمت اقتصاد آزاد را از جمله جذابیت‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری برشمرد.

بر اساس اظهارات او تعداد قابل‌توجهی از ایرانیان در مناطق آزاد اصلی این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و خواستار تسهیل روند همکاری‌های مشترک بین دوکشور هستند. به اعتقاد رئیس اتاق ایران دو کشور می‌توانند در حوزه محصولات کشاورزی، گردشگری و انرژی همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشند.‌دانیل ایبرایف، رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران قرقیزستان نیز با اشاره به اهمیت تدوین سازوکاری مشخص و یکپارچه در حوزه تجارت بین دو کشور پیشنهاد داد: نشست‌هایی به شکل ویدئوکنفرانس بین فعالان اقتصادی دو کشور به‌صورت تخصصی و در حوزه‌هایی که ظرفیت همکاری وجود دارد برگزار شود.به باور او برگزاری این نشست‌های ماهانه در تقویت سطح مناسبات دو کشور اثرات مثبتی خواهد داشت. در این ارتباط دو طرف توافق کردند تا اولین نشست را طی ماه آینده برگزار کنند. رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران قرقیزستان در ادامه، محدودیت‌های موجود در نقل و انتقالات پولی در ارتباط با ایران را یک مانع جدی در برابر مناسبات دو کشور دانست و با بیان این مطلب که تجار دو کشور راه‌های برقراری ارتباط با یکدیگر را پیدا کرده‌اند، بر لزوم تدوین سازوکاری واحد با توافق بین دو طرف تاکید کرد. ایبرایف مساله دیگری را که در ارتباط بین ایران و قرقیزستان وجود دارد مربوط به حوزه حمل‌ونقل دانست و ضمن اعلام این خبر که طی سفر رئیس‌جمهور این کشور به ترکمنستان و مذاکراتی که صورت گرفته است بخش قابل‌توجهی از مشکلات مربوط به تردد کامیون‌ها از این کشور برای ترانزیت کالا برطرف شده است، خواستار تقویت مسیر ریلی بندرعباس به سرخس در ایران شد. براساس گفته‌های او می‌توان به کمک این مسیر ریلی که بیشترین طول این مسیر یعنی ۱۶۰۰ کیلومتر آن مربوط به ایران است، سطح انتقال کالا از جنوب به کشورهای شمالی مانند روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و... را افزایش داد.

رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران قرقیزستان عنوان کرد: به کمک این مسیر ریلی محصولات از چین، هند، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایران به کشورهای منطقه اوراسیا منتقل می‌شود. او همچنین خواستار رسیدن به تفاهمات تجاری در حوزه انعقاد موافقت‌نامه‌های ترجیحی و آزاد بین دو کشور شد و از رئیس اتاق ایران خواست تا نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره نوع کالاها و تعرفه‌ها اعلام کند.