معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی نیز توضیح داد: به ‌استناد ماده ۲۲ احکام دائمی برنامه توسعه، دولت برای حمایت از صنعت صرفا می‌تواند موانع تعرفه‌ای و ضوابط فنی ایجاد کند، بنابراین ممنوعیت واردات برخی کالاها از جمله لوازم‌خانگی براساس مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال۹۷ ابلاغ شده و مجددا تا یک سال دیگر این مصوبه تمدید شده است.

به گفته صادقی‌نیارکی آن چیزی که باید در حال‌حاضر تعیین‌تکلیف شود، حمایت از این صنعت در حوزه قانونی است؛ همان‌طور که اشاره شد صنعتگران ما ظرفیت تولید ۲۰‌میلیون دستگاه لوازم خانگی را در کشور دارند و باید از این ظرفیت حمایت شود.

وی درباره تامین مواد اولیه مورد‌نیاز صنعت لوازم خانگی نیز از اتخاذ تدابیری برای عرصه اختصاصی ورق فولادی در بورس‌کالا برای این صنعت خبرداد و گفت: بورس‌کالا دارای پلت‌فرم و ساختار شفاف است و میزان خرید مواد به‌صورت مشخص قابل‌مشاهده و پیگیری است و صنعتگر براساس میزان خرید مواد اولیه باید محصول تولید کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ما برای حمایت از صنعت لوازم‌خانگی و تسریع در تامین مواد اولیه مورد‌نیاز آن عرضه اختصاصی در بورس‌کالا برای صنعتگران این بخش را درنظر گرفته‌ایم.