وی با اشاره به آمار کمّی از بارندگی‌‌‌های فصل پاییز در تهران، افزود: این میزان بارندگی تنها ۲‌درصد از سال پیش بیشتر بوده ‌‌‌است. سال گذشته ۱۶۸میلی‌متر و امسال ۱۷۰‌‌‌میلی‌متر بارش داشتیم‌‌‌. درصورتی که کاهش ۴۱درصدی در ذخایر آب تهران همچنان ثابت بوده و ۲۶۷میلیون متر‌‌‌مکعب از آب پشت سدها، نسبت به سال گذشته کمتر شده است‌‌‌.

این مقام‌‌‌مسوول با بیان اینکه ۳۵‌درصد از میزان آب ذخیره‌شده در پشت سد کرج، کاسته شده است، ادامه داد: بارندگی‌‌‌های فعلی به صورت آب جاری وارد سدها نمی‌شود و عمدتا به صورت برف است؛‌‌‌ بنابراین نمی‌توانیم خیلی سریع منتظر تاثیر آن بر مشکل کم‌‌‌آبی باشیم.

وی با اشاره به خشکسالی امسال تهران که در ۵۰سال گذشته بی‌‌‌سابقه بوده است، گفت: ما اقدام‌‌‌های لازم را برای گذر از پیک خشکسالی در تهران انجام دادیم، اما امسال نسبت به سال گذشته گرم‌‌‌تر بود و بارندگی‌‌‌های کمتری داشتیم‌‌‌. از همان ابتدا عمده نگرانی ما برای فصول پاییز و زمستان بود؛ چون در این فصول، آب جاری وارد سدها نمی‌شود‌‌‌.

مجدی‌‌‌زاده با تاکید بر نقش مهم صرفه‌‌‌جویی در مدیریت کم‌‌‌آبی اظهار کرد: بخش عمده‌‌‌ای از آب تهران از طریق ذخایر زیرزمینی تامین می‌شود. اگر هریک از شهروندان در مصرف روزانه خود، ۱۰‌درصد صرفه‌‌‌جویی را لحاظ کنند، تاثیر مهمی در سرانه آب مصرفی و جلوگیری از جیره‌‌‌بندی آب خواهد داشت.  وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا و گرمی هوا، مصرف آب شهروندان تهرانی تنها در ۱۸روز از ماه، کمتر از ۳میلیارد لیتر بوده است.