شافعی، رئیس اتاق ایران گفت: با تغییر هر دولتی، امیدهای جدیدی ایجاد می‌‌‌شود و در این دولت هم امید‌‌‌هایی ایجاد شده است؛ اما اینکه نهال این امید چقدر با طراوت بماند، به روند حرکت دولت بستگی دارد. او ادامه داد: البته در شرایط فعلی اقتصاد کشور، کار برای روسای کمیسیون‌‌‌‌ها سخت است ولی ما باید به وظایف خود عمل کنیم، خارج از اینکه این تلاش‌‌‌‌ها چقدر اثرگذار خواهد بود.

در ادامه نشست شافعی گفت: ما برای ادامه درست مسیر نیازمند مستندسازی هستیم؛ باید کمیسیون‌‌‌‌ها نشست‌‌‌‌های خود را مستندسازی کنند و بتوانیم دوره‌‌‌‌ای این مستندات را منتشر کنیم و به ارگان‌‌‌ها و سازمان‌‌‌های مرتبط و مجلس شورای‌‌‌اسلامی ارسال کنیم. از طرفی وقتی روسای کمیسیون‌‌‌‌ها در مجامعی حضور دارند حتما فردی را با خود همراه کنند تا گزارش نشست تنظیم شود. رئیس اتاق ایران گفت: از ما گلایه می‌‌‌شود که نماینده‌‌‌های اتاق در مجامع گاه حرف‌‌‌‌های متناقض و متضاد می‌‌‌‌زنند. باید این ناهماهنگی‌‌‌‌ها رفع شود و صدای واحدی از اتاق به گوش برسد.

بعد از آن محمدرضا انصاری، نایب‌‌‌‌رئیس اتاق ایران گفت: البته در دوره جدید نشانه‌‌‌های بهبود در کمیسیون‌‌‌‌ها دیده می‌‌‌شود ولی باید با توجه به جایگاه کمیسیون‌‌‌‌های تخصصی این هماهنگی‌‌‌‌ها بیشتر شود. احمد آتش‌‌‌‌هوش، رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت‌‌‌های قضایی و مقرراتی اتاق ایران نیز گفت: برای تاثیرگذاری اتاق ایران و جلوگیری از تشتت‌‌‌آرا باید مانیفست و استراتژی خاصی تبیین شود تا نمایندگان اتاق که به جلسه‌‌‌های مختلف می‌‌‌‌روند، براساس آن مانیفست عمل کنند. آثار نبود استراتژی در جلسه‌‌‌های مختلف با حرف‌‌‌‌های متفاوت و متناقض مشخص می‌‌‌شود. از طرفی باید سابقه نشست‌‌‌‌های قبلی درباره یک موضوع به کمیسیون‌‌‌‌ها ارائه شود تا از موازی‌‌‌‌کاری و کارهای تکراری جلوگیری شود. انصاری بعد از آن عنوان کرد که نظر کمیسیون‌‌‌‌های تخصصی نظر اتاق ایران هم هست؛ البته دیدگاه‌‌‌های هیات‌‌‌رئیسه هم براساس نگاه کارشناسی کمیسیون‌‌‌‌های تخصصی تعیین می‌‌‌شود.بعد از آن محمود تولایی، رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران گفت: نباید اجازه دهیم که جای دیگری غیر از کمیسیون‌‌‌‌ها، راهبردهای کلی تعیین شود و در غیر این‌‌‌صورت ما به بیراهه می‌‌‌‌رویم.در ادامه آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران عنوان: گاهی هیات‌‌‌رئیسه یا کارشناسان اتاق ایران در نشست‌‌‌‌‌‌‌هایی حاضر می‌‌‌‌شوند؛ اجازه دهید در این نشست‌‌‌‌ها یکی از نمایندگان کمیسیون‌‌‌‌های مرتبط هم همراه باشند.

ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران از ضرورت پنجره واحد در حوزه معدن سخن گفت و اینکه باید اجازه دهند که ایران و افغانستان در حوزه معدن فعالیت جدی‌‌‌تری را شروع کنند.محسن امینی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران از آسیب موازی‌‌‌‌کاری گفت و اینکه اتاق ایران و اتاق اصناف یا اتاق تعاون می‌‌‌توانند در مواقعی که نیاز هست باهم همکاری کنند. باید این‌‌‌‌ها جلسات مشترک برگزار کنند یا باید کنسرسیومی در حوزه صنعت غذایی تاسیس کرد که کارها با هماهنگی بیشتری پیش‌‌‌رود.

در پایان نشست شافعی از لزوم توجه به پنجره واحد گفت: البته گاهی همکاری مسالمت‌‌‌‌آمیز بین محیط‌‌‌زیست و صنعت وجود ندارد. خیلی وقت‌‌‌‌ها صنعت به‌‌‌جای توسعه، تخریب به همراه دارد و باید اتاق ایران و کمیسیون‌‌‌‌ها روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند.

رمضانی، دبیرکل اتاق ایران هم پیشنهاد داد: وقتی طرح یا لایحه در مجلس ارائه می‌‌‌شود، کمیسیون‌‌‌‌ها در دستور کار قرار دهند تا با دقت بیشتری درباره آنها اظهارنظر کنیم. رؤسای کمیسیون‌‌‌‌های حاضر در نشست از مستند‌‌‌کردن نشست‌‌‌‌های تخصصی استقبال کردند. اینکه هیچ‌‌‌کدام نمی‌‌‌‌خواهند از نقطه صفر شروع کنند و باید مستندات نشست‌‌‌‌های قبلی در اختیار آنها قرار گیرد.همچنین قرار شد که کمیسیون‌‌‌‌های تخصصی اتاق ایران برنامه و راهبرد اصلی خود را در دوره جدید ارائه دهند تا در نهایت بررسی و تصویب شود.