به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی با بیان این خبر گفت: مذاکره‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان کشورمان از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در مسکو حضور پیدا کردند و دور دیگری از مذاکرات با نمایندگان ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا برگزار شد.سیدی افزود: مذاکرات بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مربوط به تبدیل موافقت‌نامه فعلی تجارت ترجیحی به موافقت‌نامه تجارت آزاد است. وی ادامه داد: در موافقت‌نامه تجارت آزاد مقرر شده تعرفه حدود ۸۰‌درصد کالاها از هر دو طرف به تدریج به صفر برسد و تعرفه ۲۰‌درصد باقی‌مانده کالاها بدون تغییر باقی بماند. مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تاکنون مذاکرات عمدتا متمرکز بر نهایی‌کردن متن موافقت‌نامه تجارت آزاد بود، افزود: مذاکرات در این دور وارد موضوع فهرست‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کالایی دو طرف شده است.

 سیدی ادامه داد: در حال‌حاضر متن موافقت‌نامه تا حدود زیادی نهایی‌شده و موارد معدودی در آن باقی‌مانده که نیاز به تامل بیشتر از سوی دو طرف است. وی گفت: در این دور از مذاکرات که در مسکو برگزار می‌شود، دو طرف ضمن مرور موارد باقی‌مانده مربوط به متن موافقت‌نامه تمرکز اصلی مذاکرات را حول محور فهرست‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کالایی متمرکز کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مذاکرات بین دو طرف در‌ ماه‌های آتی ادامه پیدا خواهد کرد تا پیش از پایان سال‌جاری میلادی موافقت‌نامه تجارت آزاد بین دو طرف امضا شود.

براساس این گزارش سازمان توسعه تجارت ایران از نیمه دوم سال‌۱۳۹۹ مذاکرات مربوط به تبدیل موافقت‌نامه تجارت ترجیحی به موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را آغاز کرده است. از آغاز مذاکرات فوق تاکنون چهار دوره مذاکرات حضوری بین دو طرف برگزار شده و بیش از ۱۵ دور مذاکرات به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شده است.