همچنین دیگو روئیس‌گایول، دبیر اول سفارت مکزیک در تهران یادآوری کرد: موافقت‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متعددی از جمله موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و موافقت‌نامه گمرکی میان دو کشور به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس مبادله شده که امضای آنها می‌تواند به توسعه روابط کمک کند.

فرزاد مهرانی، سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران هم در این نشست با تشریح ساختار اتاق ایران به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی کشور گفت: اتاق ایران نهادی غیردولتی و عضو‌محور است و بیش از ۵۰‌هزار عضو حقوقی و حقیقی دارد. در حال‌حاضر ۳۴ اتاق استانی به‌عنوان بازوهای اتاق ایران در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند و ۳۲ اتاق مشترک با کشورهای هدف تجاری تشکیل داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم و بیش از ۲۰۰ تشکل در قالب اتحادیه، سندیکا و انجمن در اتاق ایران ثبت‌شده است.

وی تاکید کرد: مکزیک از کشورهای دارای الگوی توسعه است و ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی مهمی دارد، لذا زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های همکاری زیادی میان دو کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

 در این جلسه نیلوفر اسدی، مدیر روابط دوجانبه و چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران با بیان اینکه ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های همکاری ایران و مکزیک در زمینه انرژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های‌نو دارای اهمیت است، ادامه داد: مکزیک در صنایع فولاد، قطعات خودرو و تجهیزات نفتی سرآمد است و در ایران شرکت‌های دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیوتکنولوژی، روباتیک و پلیمر به‌دستاوردهای مهمی رسیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.