دور جدید تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی فشارهای بیشتری بر این کشور وارد خواهد کرد، اما میزان تاثیر تحریم‌های یاد‌شده به پایبندی چین به این تحریم‌ها وابسته است. چین که بزرگ‌ترین شریک تجاری کره شمالی است تمایلی ندارد بر این کشور فشار وارد کند به‌ویژه اگر این فشارها به فروپاشی حکومت آن منجر شود؛ زیرا تبعات این رویداد برای چین بسیار منفی است.

در کاخ سفید درباره اقدامات بعدی که می‌توان و باید علیه کره شمالی انجام شود اختلاف نظرهایی وجود دارد. عده‌ای معتقدند باید از طریق اعمال تحریم‌های فراگیرتر پیونگ یانگ به تغییر رفتار خود و مذاکره وادار شود، در حالی که برخی معتقدند تحریم‌ها تاکنون تاثیرات بزرگی دربر نداشته و از این پس نیز نخواهد داشت.

نکته مهم این است که اگر ثابت شود روش اعمال تحریم موثر نیست احتمال درگیری نظامی بیشتر می‌شود. البته عده‌ای از کارشناسان معتقدند آمریکا نباید وارد چنین وضعیتی شود و ضروری است از ابزارهای دیگر به‌ویژه اعمال فشار بر چین استفاده کند. در این میان چین هم باید از فشارهای آمریکا بکاهد و هم ترتیبی دهد تا امنیت شبه جزیره کره حفظ شود. در مطالب حاضر به سناریوهای پیش رو در حوزه تحولات شبه جزیره کره، نقش کلیدی چین، راه‌هایی که آمریکا می‌تواند برای وارد کردن فشار بر کره شمالی از آنها استفاده کند و تاثیرات جنگ احتمالی در شبه جزیره کره بر اقتصاد منطقه جنوب شرق آسیا و جهان، اشاره شده است.