اما برخی اقتصاددان‌ها به لزوم منفی شدن نرخ‌های بهره در آمریکا اشاره کرده‌اند. ترامپ هم اخیرا از بانک‌مرکزی خواسته است نرخ‌های بهره را به زیر صفر کاهش دهد. اما این سیاست فعلا مورد توجه بانک‌مرکزی آمریکا نیست. هفته پیش رئیس بانک‌مرکزی آمریکا در سخنان خود پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور برای مدتی طولانی دچار ضعف خواهد بود اما وی تاکید کرد که فعلا موضوع منفی کردن نرخ‌های بهره در دست بررسی نیست.

درباره فواید و زیان‌های منفی کردن نرخ‌های بهره دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. عده‌ای از اقتصاددان‌ها معتقدند نرخ بالای بیکاری و نرخ پایین تورم شرایط را برای این کار فراهم کرده اما عده‌ای می‌گویند تجربه نرخ‌های منفی بهره در اروپا و ژاپن نشان می‌دهد این سیاست فایده خاصی ندارد زیرا در آن دو اقتصاد سال‌هاست نرخ‌های بهره منفی است اما رشدی در اقتصاد یا نرخ تورم مشاهده نشده است.

بحران همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند لطمات بزرگ‌تری به اقتصاد آمریکا وارد کند و در این حالت ممکن است بانک‌مرکزی به کاستن از نرخ‌های بهره به زیر صفر فکر کند. در مطالب حاضر به موضع‌گیری‌های بانک‌مرکزی آمریکا در قبال نرخ‌های بهره، برخی فواید و زیان‌های نرخ‌های منفی بهره و دیدگاه بانک گلدمن‌ساکس درباره قدم بعدی بانک‌مرکزی اشاره شده است.