این سخنان بر بازارهای گوناگون اثراتی داشته، اما درباره محتوای سخنان پاول و اثرات احتمالی آن در آینده پرسش‌های مختلفی مطرح است. بانک‌مرکزی آمریکا در ماه‌های اخیر برای کمک به اقتصاد اقدامات گوناگون انجام داده، اما به نظر می‌رسد به تغییر اساسی در رویکرد این نهاد در قبال دو موضوع مهم یعنی نرخ تورم و بازار کار نیاز بوده است. بانک‌مرکزی از اینکه دورانی طولانی، نرخ تورم پایین باقی‌مانده و این نهاد برای مبارزه با رکود، ابزارهای لازم را در اختیار ندارد، نگران بوده است. اقتصاددان‌ها معتقدند تغییر چارچوب سیاست‌های پولی بانک‌مرکزی آمریکا ضروری بود؛ اما تنها پس از پایان بحران کنونی می‌توان فهمید اثرات این رویکرد جدید چیست و آیا اساسا این رویکرد می‌تواند فدرال رزرو را به اهداف خود برساند یا نه. در واقع توضیحاتی که پاول در سخنان خود داد، کافی نبوده و ضروری است در نشست‌های کمیته سیاست‌گذاری بانک‌مرکزی در این زمینه توضیحات بیشتری داده شود.

بانک‌مرکزی آمریکا در مسیر رسیدن به اشتغال کامل حرکت خواهد کرد، اما برخلاف گذشته، حتی اگر نرخ بیکاری به شدت کاهش یابد، نرخ‌های بهره را بالا نخواهد برد. در واقع فدرال رزرو رشد محدود نرخ تورم را تحمل خواهد کرد.

در مطالب حاضر به اهداف بانک‌مرکزی آمریکا از تغییر رویکرد، شروط موفقیت رویکرد جدید، آنچه باید همزمان با این سیاست جدید انجام شود و چند موضوع دیگر اشاره شده است.