پرداخت‌های بدون تماس

این تفاوت علل مختلف دارد. برای مثال در کشورهایی که متوسط سن جمعیت آنها بالاتر است، استفاده از روش‌های جدید کمتر است. در واقع پذیرش این شیوه‌ها از سوی جمعیت با سرعت کمتری رخ می‌دهد. دلیل دیگر این است که عده‌ای اساسا تمایلی به استفاده از روش‌های جدید پرداخت ندارند و از شیوه‌های قبلی بهره می‌برند. همچنین از دید بسیاری از مصرف‌کنندگان این روش نسبت به روش‌های دیگر مناسب‌تر نیست و در نهایت مصرف‌کنندگان دلیلی برای تغییر شیوه پیشین پرداخت خود و استفاده از پرداخت موبایل نمی‌بینند.

البته واقعیت این است که بحران کرونا و تغییرات فراگیری که به شکل اجباری در سبک زندگی مردم ایجاد شده بر تمامی این علل غلبه کرده و دیدگاه مصرف‌کنندگان به گزینه‌های پرداخت که می‌توانند انتخاب کنند تغییر کرده است. برای مثال در ایالات‌متحده، میزان سکه در گردش کم است و مشتری‌ها تمایلی به استفاده از سکه ندارند. بسیاری از مردم از کارت بانکی برای پرداخت استفاده می‌کنند، اما هنگام استفاده از کارت ممکن است ویروس کرونا منتقل شود. هنگام استفاده از صفحه کلید برای وارد کردن رمز نیز این امکان مطرح است.

به این ترتیب پرداخت‌های بدون تماس یک گزینه بسیار جذاب و مفید هستند. برای ارائه‌کنندگان این شیوه پرداخت، بحران کرونا فرصتی عالی برای گسترش بهره‌گیری از این روش پدید آورده است. کمتر پیش می‌آید چنین موقعیتی فراهم شود که عده بسیار زیادی از مصرف‌کنندگان تا این اندازه برای پذیرش روش‌های جدید پرداخت آمادگی داشته باشند، به ویژه پرداخت بدون تماس بهترین گزینه برای جلوگیری از انتقال ویروس کروناست.

از سوی دیگر برای خرده‌فروش‌ها که از پیش مایل بودند مشتری‌ها را به سوی استفاده از روش‌های جدید و امن‌تر پرداخت سوق دهند، پرداخت بدون تماس گزینه‌ای بسیار جذاب است. البته ارائه‌کنندگان خدمات پرداخت بدون تماس، خرده‌فروش‌ها و دیگر کسب‌وکارها برای استفاده از این فرصت استثنایی باید با روش‌های مناسب، مصرف‌کنندگان را به سوی این روش هدایت کنند.

برای مثال ارائه‌کنندگان خدمات پرداخت بدون تماس، باید کمپین‌های اطلاع‌رسانی را آغاز کنند تا به شکلی بسیار ساده نحوه استفاده از این روش پرداخت برای مصرف‌کنندگان توضیح داده شود. این کار چندان سخت نیست. در واقع با توضیح کوتاه درباره فواید کلی استفاده از این روش، نحوه کار آن و ضرورت بهره‌گیری از آن در دوران بحرانی کنونی می‌توان مصرف‌کنندگان را به سمت آن سوق داد.

مقایسه این روش با روش‌های سنتی پرداخت، دادن امتیاز به مصرف‌کنندگانی که استفاده از این روش را به دیگران توصیه می‌کنند، اطلاع‌رسانی درباره فواید این روش در بین خرده‌فروشی‌ها و ارائه تخفیف از سوی خرده‌فروشی‌ها در صورت استفاده از این روش، راه‌های دیگر توسعه پرداخت‌های بدون تماس هستند. دوران حاضر، دورانی کاملا استثنایی برای رسیدن به این هدف است.