سه فرمانده در 300 روز

انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به بهبود سیستم معاملاتی و افزایش سطح سیستم‌های نظارتی ماشینی برای کشف دستکاری در معاملات و تقلب با فوریت اقدام کند. در این راستا باید عنوان کرد که بازارهای سرمایه توسعه‌یافته در دنیا، بالاترین سطح نرم‌افزار و سخت‌افزار معاملاتی نظارتی را در اختیار دارند که می‌توانند از کلیت بازار صیانت کنند.

انتظار می‌رود قبل از هرگونه تغییر در ریزساختارهای بازار، ابتدا تجربیات بورس‌های توسعه‌یافته و پیشرفته همچون کشورهای همسایه بررسی و سپس از فعالان بازار نظرات کارشناسی اخذ شود و سپس اطلاع‌رسانی مناسب و مقتضی صورت گیرد.  انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار، اهتمام ویژه‌ای برای صدور مجوزهای شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و سایر نهادهای مالی مدیریت دارایی داشته باشد تا مسیر سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای عموم مردم جامعه هموار شود.  انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به توسعه آموزش‌های تصویری و رادیویی هم از طریق صدا و سیما و هم از طریق شبکه‌های اجتماعی تلاش مضاعف داشته باشد. انتظار می‌رود رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، درخصوص سهام عدالت مردم مسیر روشنی را ترسیم کند تا برای افرادی که روش مستقیم را برگزیدند  یا به روش غیرمستقیم سهامدار سرمایه‌گذاری‌های استانی هستند، نقدشوندگی لازم فراهم شود. اگرچه این موضوع به تمامی ارکان حاکمیت مربوط است، اما مسیر آن از بازار سرمایه می‌گذرد و لازم است از سوی سازمان بورس پیگیری شود.  انتظار می‌رود، رایزنی و تلاش برای حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسات هیات دولت به‌عنوان عضو دائمی فراهم شود تا از این مجرا، امکان انتقال انتظارات، دغدغه‌ها و راهکارهای علمی ازسوی بازار سرمایه به بدنه دولت فراهم شود.  انتظار می‌رود رئیس جدید سازمان بورس نسبت به راه‌اندازی کانون سهامداران حقیقی اهتمام ورزد. زیرا این کانون می‌تواند کارکردهای بسیار حیاتی برای بازار سرمایه فراهم کند. علاوه براین، امکان فعالیت رسمی تحلیلگران ارشد و بنام بازار سرمایه را در شبکه‌های اجتماعی فراهم کند و انتظار می‌رود سازمان بورس قدرت لازم را برای رایزنی با نهادهای بالادستی و حاکمیتی فراهم کند و مانند آنچه در بازار پول وجود دارد، بازار در محافل حاکمیتی حضور فعال داشته باشد.

انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای افزایش شفافیت و مقابله با فسادهای سازمان‌یافته و ساختاری نسبت به افشای پرونده‌های فساد مالی در بازار سرمایه و نتایج آرای صادره برای اهالی بازار اقدام کند.  در پایان از رئیس سازمان بورس درخواست می‌شود از تمام ظرفیت‌های این سازمان، وزارت اقتصاد و هیات دولت بهره گیرد تا اعتماد از دست رفته دوباره برگردد. زیرا لازمه توسعه بازار سرمایه و حضور مستمر مردم در این بازار، اعتماد است.  بنابراین ضرورت دارد بالاترین سطح همکاری میان سازمان بورس و اوراق بهادار، دولت، مجلس شورای اسلامی و ارکان حاکمیتی و نظارتی برقرار شود و این مستلزم تلاش، ممارست و اداره قوی شخص ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار است.