درشرایطی که بازار سهام با نوسان و روند نزولی شاخص مواجه شده است، بازار انتظارات زیادی از رئیس جدید دارد. با توجه به تحولات و رخدادهای اخیر در بازار سرمایه، انتظاراتی را که از سوی سهامداران و فعالان بازار وجود دارد، می‌توان به دو بخش تقسیم‌بندی کرد؛ انتظاراتی که از دولت وجود دارد و به برخی از تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی مربوط می‌شود و انتظاراتی که از سازمان بورس به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار و ناظر بازار وجود دارد.

نخستین و مهم‌ترین خواسته فعالان بازار سرمایه از سکاندار جدید این است که در راستای نهادینه شدن استقلال قانونی بورس قدم بردارد و اجازه دخالت‌های نابجا و غیرکارشناسانه را در بازار سرمایه ندهد. مورد مهم دیگری که مورد انتظار همه اهالی بازار سرمایه است نظرخواهی از فعالان بازار سرمایه در مقررات‌گذاری‌های سازمان بورس است. توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کنونی بازار سرمایه به‌خصوص سامانه‌های معاملاتی، افزایش دانش عمومی و بهبود فرهنگ سرمایه‌گذاری در میان مردم با دید بلند مدت، افزایش نظارت بر معاملات و دستکاری قیمت‌ها، تعمیق و توسعه ابزارهای مالی، تلاش برای ارتقای جایگاه بازار سرمایه، شفافیت عملکرد سهامداران حقیقی و حقوقی و همچنین تشکیل کانون سهامداران خرد و حضور نمایندگان این قشر از سهامداران در جلسات مربوط به تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های اصلی بازار سرمایه از جمله موارد مهمی است که فعالان بازار سرمایه درخواست دارند سکاندار جدید بورس در اولویت بهبود قرار دهد.

کارشناسان بازار سرمایه امید دارند که رئیس جدید سازمان بورس همیشه به ارتقای دو رکن اساسی بازار یعنی شفافیت و اعتماد اهتمام بورزد و تمامی تلاش خود را برای پاسداری از حقوق سهامداران و ذی‌نفعان بازار سرمایه به‌کار بندد.