درباره افق بازار ارزهای دیجیتال دیدگاه‌های متضادی مطرح است و تحلیلگران استدلال‌هایی برای اثبات صحت نظر خود ارائه کرده‌اند. مخالفان این ارزها به زیان‌های حاصل از گسترش استفاده از آنها اشاره می‌کنند و  معتقدند رشد قیمت‌ها سبب شکل‌گیری حباب بزرگ در بازار شده است. بانک‌های مرکزی عموما با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال مخالف هستند و این ارزها را ابزار اقدامات غیرقانونی می‌دانند.

در مقابل، عده زیادی از تحلیلگران معتقدند بازار ارزهای دیجیتال در آینده رونق بیشتری پیدا خواهد کرد و نقش‌هایی که بیت‌کوین و برخی دیگر از این ارزها به تازگی ایفا می‌کنند سبب افزایش سرمایه‌گذاری در آنها از سوی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران بزرگ و سرمایه‌گذاران خرد می‌شود. نظرسنجی‌هایی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌ها قصد دارند بر سرمایه‌گذاری خود در بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین بیفزایند.

بی‌ثباتی ذاتی ارزهای دیجیتال همواره نقطه ضعف بزرگ این بازار بوده و انتظار می‌رود در آینده نیز این ویژگی وجود داشته باشد. اما برخی کارشناسان معتقدند از این بی‌ثباتی کاسته خواهد شد. اگر چنین شود علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران نهادی به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر افزایش می‌یابد.

در مطالب حاضر به دیدگاه‌های دو گروه مخالف و موافق ارزهای دیجیتال، دو پیش‌بینی درباره سقف قیمت بیت‌کوین، ریسک‌های ظهور یوآن دیجیتالی برای دموکراسی‌های غربی و برخی نقاط ضعف بازار ارزهای دیجیتالی اشاره شده است.