همه اعداد کلیدی

در مطلب حاضر به تعدادی از اعداد مربوط به المپیک تابستانی توکیو اشاره می‌کنیم.  صفر؛ تعداد تماشاچی‌های حاضر در استادیوم‌های ورزشی المپیک توکیو است. از سه هفته پیش توکیو وارد وضعیت اضطراری شده و هیچ‌کس امکان حضور در استادیوم‌ها را ندارد. به این ترتیب برگزارکنندگان المپیک از درآمدی چشمگیر محروم شده‌اند اما برای اجتناب از یک فاجعه انسانی پس از بازی‌ها لازم بود چنین ممنوعیتی اعمال شود. ۳۳‌، تعداد رشته‌های ورزشی در المپیک امسال است. در المپیک امسال ۳۳۹ مدال در ۳۳ رشته ورزشی به برنده‌ها اعطا می‌شود.   ۱۱۵۰۰ نفر، تعداد ورزشکارانی است که امسال در المپیک به رقابت می‌پردازند. از این تعداد ۵۱درصد مرد و ۴۹ درصد زن هستند. ۸۰ درصد، میزان افراد واکسینه شده در دهکده‌المپیک است. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفته بود انتظار دارد بیش از ۸۰ درصد ۱۱۵۰۰ ورزشکاری که در دهکده المپیک حضور دارند تا بیست و سوم ماه جاری میلادی واکسینه شوند. اگر تست کرونای یک شرکت‌کننده مثبت شود در هتل قرنطینه خواهد شد.۹۳/ ۲‌میلیون تن، میزان دی‌اکسید کربنی است که در دوره برگزاری مسابقات المپیک امسال تولید می‌شود. برگزارکنندگان وعده دادند در مسابقات امسال که سبزترین المپیک است ۹۳/ ۲میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن تولید شود. در المپیک سال ۲۰۱۲ لندن ۳/ ۳میلیون تن از این گاز منتشر شد. تمام برق مورد نیاز برگزاری المپیک امسال از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود و مدال‌ها از فلزات گرانبهای بازیافت شده از ۲/ ۶میلیون دستگاه گوشی هوشمند دور ریخته‌شده تهیه شده است.  ۶۲ درصد، نسبتی از ژاپنی‌هاست که مایل بودند المپیک امسال لغو شود یا بار دیگر به تعویق افتد. این نظرسنجی چند هفته قبل برگزار شد.

 ۱۸‌درصد، نسبتی از جمعیت ژاپن است که تاکنون به‌طور کامل واکسینه شده‌اند. این در حالی است که در انگلستان، آمریکا و روسیه این نسبت به ترتیب ۵۲ درصد، ۴۸ درصد و ۱۳ درصد است.

 ۴/ ۱۵میلیارد دلار، میزان پولی است که ژاپن تاکنون برای برگزاری مسابقات المپیک صرف کرده است، البته حسابرسان دولت معتقدند هزینه نهایی این مسابقات بسیار بالاتر از رقم یاد‌شده خواهد بود. اگر بازی‌ها لغو می‌شد، هم کمیته برگزارکننده المپیک توکیو و هم کمیته بین‌المللی المپیک زیانی چشمگیر متحمل می‌شدند.  تاکنون تعدادی از شرکت‌کنندگان در بازی‌ها به ویروس‌کرونا مبتلا شده‌اند و در روزهای آینده بر موارد ابتلا افزوده خواهد شد. قبل از آغاز مسابقات دیدگاه‌های مختلف درباره اثرات این رویداد ورزشی بر گسترش ویروس‌کرونا مطرح بود و منتقدان از کمیته برگزارکننده مسابقات انتقاد کرده بودند. دقیقا مشخص نیست، مسابقات کنونی چه اثراتی بر شیوع کرونا خواهد داشت.