ثروت نجومی جوانان

در دسامبر سال گذشته، شرکت یادشده وارد بورس شد و در نتیجه، راسل ناگهان در فهرست میلیاردر‌های جهان قرار گرفت. او ۲۶ساله است و اکنون که کیلی جنر ۲۳ساله از فهرست خارج شده، جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان است. راسل همچنین یکی از چهار میلیاردر خودساخته زیر ۳۰سال در فهرست امسال میلیاردرهای نشریه فورس است.

اندی فانگ و استنلی تانگ که هر دو ۲۸ساله هستند، نیز امسال وارد فهرست شده‌اند. هریک از آنها ۲میلیارد دلار ثروت دارند و ورود شرکت خدمات توزیع غذای آنها به بورس زمینه میلیاردر شدن آنها را فراهم کرد. سم بانکمان ۲۹ساله که دو شرکت فعال در حوزه معاملات ارزهای دیجیتالی را مدیریت می‌کند، با ۷/ ۸میلیارد دلار ثروت چهارمین میلیاردر زیر ۳۰ سال فهرست امسال نشریه فوربس است. امسال تعداد میلیاردرهای فهرست یادشده ۶۶۰ نفر افزایش یافته است.

جوان‌ترین میلیاردر فهرست امسال که کوین دیوید لمان آلمانی است، تنها ۱۸ سال دارد. پدرش بخشی از سهام داروخانه‌های زنجیره‌ای خود را وقتی او ۱۴ساله بود به نام وی کرد. آلکساندرا آندرسن نروژی، سال ۲۰۱۶ در ۱۹سالگی در فهرست میلیاردرها قرار گرفت و هنوز هم جزو میلیاردرهای جوان جهان است. در ادامه به نام تعدادی از میلیاردرهای جوان جهان که امسال در فهرست نشریه فوربس به چشم می‌خورند، اشاره می‌کنیم.

کوین دیوید لمان آلمانی ۱۸ سال دارد و ثروت او ۳/ ۳ میلیارد دلار است. منبع ثروت او داروخانه‌های زنجیره‌ای است. او اکنون جوان‌ترین میلیاردر جهان است و رسما ۵۰ درصد سهام داروخانه‌های زنجیره‌ای دروگری مارکت را از پدرش به ارث برد.

وانگ ژلونگ چینی ۲۴ سال دارد و ثروتش ۵/ ۱ میلیارد دلار است. او سهمی به ارزش ۳/ ۱میلیارد دلار از شرکت دی‌اکسید تیتانیوم را که در بورس عرضه شده است، به ارث برد. این شرکت پیگمنت‌های دی‌اکسید تیتانیوم تولید می‌کند که در تولید پلاستیک، جوهر و... به کار می‌رود.

کاتارینا آندرسن نروژی ۲۵ سال دارد و دارای ۴/ ۱ میلیارد دلار ثروت است. هر یک از خواهران آندرسن ۴۲ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری فرد در نروژ را به ارث برده‌اند که سالانه ۲ میلیارد دلار درآمد دارد. پدر آنها هنوز مدیریت شرکت را بر عهده دارد.

گوستاو ماگنار ویتسو، ۲۷ساله از نروژ ۴/ ۴ میلیارد دلار ثروت دارد و منبع ثروت او پرورش ماهی است. او تقریبا نیمی از شرکت سالمار آ.اس.آ را که در نروژ به پرورش ماهی مشغول است و سال ۱۹۹۱ تاسیس شد، در تملک دارد. در سال گذشته ثروت او تقریبا دو برابر شد. سهام او در شرکت یادشده هدیه‌ای است که پدرش سال ۲۰۱۳ به وی داد.