در این مراسم بیمه ایران در راستای مسوولیت اجتماعی خود طی تفاهم‌نامه‌ای بیست کودک بدسرپرست را برای ۲۰ سال تحت‌پوشش بیمه عمر قرار داد. این تفاهمنامه بین محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران و آتیلا پسیانی فعال حمایت از کودکان بدسرپرست به‌صورت نمادین امضا و تبادل شد. همچنین رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران در مراسم هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران گفت: من خودم را جزء بیمه ایران می‌دانم و تا زمانی که در بیمه مرکزی هستم از بیمه ایران حمایت خواهم کرد. البته عبدالناصر همتی این را هم اضافه کرد: حمایت از بیمه ایران به معنای عدم حمایت از بخش خصوصی نیست و او برای توسعه بیمه در کشور تمام تلاش خود را می‌کند.همتی با بیان اینکه بیمه ایران هویت صنعت بیمه کشور است، افزود: بسیاری از نیروهای انسانی و مدیران امروز صنعت بیمه از شرکت بیمه ایران به صنعت وارد شده‌اند و تقویت بیمه ایران در نهایت منجر به تقویت صنعت بیمه می‌شود.

او با اشاره به مشکلات مالی اخیر بیمه ایران یادآور شد: این مشکلات با مدیریت حل خواهند شد، اما نباید فراموش کنیم که نام بیمه ایران برندی است که همه مردم به آن اعتماد دارند. همتی با بیان اینکه بیمه ایران طی سالیان گذشته نقش بزرگی در اقتصاد کشور ایفا کرده است، ادامه داد: برخی از مدیران و مسوولان کشور به صراحت می‌گویند، ما از بیمه ایران سود نمی‌خواهیم که حرف اشتباهی است زیرا بنگاه اقتصادی که سودآور نباشد نمی‌تواند توسعه یابد و ما به توسعه بیمه ایران نیازمندیم. رئیس‌کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از گفته‌هایش به بیمه ایران توصیه کرد تمرکززدایی کنند و به مناطق اختیارات بیشتری دهند. همتی با  بیان اینکه به‌زودی تیپ شرکتی آیین‌نامه حاکمیت شرکتی ازسوی شورای‌عالی بیمه ابلاغ می‌شود، به صراحت گفت باید حاکمیت شرکتی در بیمه ایران نیز اجرا شود زیرا این امر موجب شفاف‌سازی می‌شود.او از بیمه ایران خواست تا برای توسعه بیمه‌های عمر حساب‌های بیمه‌های عمر را از غیر‌عمر تفکیک کند و بیمه زندگی خود را در قالب یک شرکت مستقل استمراردهد.رئیس‌کل با اشاره به صحبت‌های اخیر درباره کاهش کارمزد نمایندگان نیز گفت: من حامی نمایندگان و شبکه فروش هستم، بیمه مرکزی هیچ هدفی جز حمایت از شبکه فروش ندارد. رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه دوسوم ظرفیت‌های بیمه‌ای کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه است، از شبکه فروش خواست تا در راستای پوشش ظرفیت‌های خالی بیمه‌ای کشور مانند بیمه‌های بدنه، آتش‌سوزی، مکمل درمان و بیمه زندگی تلاش کنند.

همتی همچنین از اعطای دو مجوز برای شرکت‌های بیمه تخصصی عمر خبر داد و گفت: دو درخواست دیگر در حال بررسی است و در آینده‌ای نزدیک تعداد بیمه‌های تخصصی عمر به چهار شرکت می‌رسد.همتی از مدیران‌عامل شرکت‌های بیمه درخواست کرد هرچه سریع‌تر برای تفکیک حساب‌های بیمه‌های عمر از غیر‌عمر اقدام کنند زیرا بیمه مرکزی به‌زودی در این‌خصوص سختگیری‌های خود را آغاز می‌کند.در این مراسم اعضای هیات‌مدیره بیمه ایران از مدیران‌عامل پیشکسوت بیمه ایران آقایان اعرابی، صادقی‌نژاد، احمد شفیعی هنجنی، غلامحسین دلجو، علی موسی‌الرضا، سید‌محمد عباس‌زادگان، سید‌محمد آسوده، جواد سهامیان‌مقدم، محمود امراللهی و سیدعباس حسینی قدردانی کرد. همچنین پاسداشت مقام رسانه و اصحاب قلم در همایش هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران برگزار شد و از لیلا اکبرپور، خبرنگار روزنامه «دنیای‌اقتصاد» و حیدر‌زاده، خبرنگار روزنامه اطلاعات تقدیر شد.