وی در نشست فیناپ در دانشگاه خاتم، با بیان اینکه می‌توان تا حدی این واژه را به مجموعه فرآیندهایی که برای عبور از دره مرگ ایده یا انگیزش لازم است تعریف کرد، گفت: به قول استیو جابز به همان اندازه که مهم است چه کاری در استارت‌آپ انجام می‌دهید، مهم است که بدانید چه کاری نباید انجام دهید.

فرامرزی تصریح کرد: باید دلیلی برای شکست‌های استارت‌آپی بیابیم. بحث‌های مرتبط بارگولاتوری، فاصله زمانی بین نظارت باتکنولوژی، عدم سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، عدم اعتماد به تخصص جوانان و عدم توانایی درمدیریت ریسک از جمله موانع استارت‌آپ‌ها در ایران است. مدیرعامل ایران کیش گفت: باید به استارت‌آپ‌ها اجازه اشتباه بدهیم و اگر بنا به جریمه کردن است، باید به اندازه همان اشتباه آنها را جریمه کنیم. فرامرزی در ادامه به یکی از مشکلاتی که برای شرکت ایران‌کیش از لحاظ حقوقی و به اشتباه به دلیل حمایت از استارت‌آپ‌ها پیش آمد، گفت: دانایی درد دارد و امیدواریم که ما مفهوم بزرگی مانند «paintch»را نهادینه کنیم تا به کمک آن در مسیر حل دردها گام برداریم.

حسام دربانی، رئیس اداره بازاریابی و توسعه درگاه‌های پرداخت ایران‌کیش در ادامه همایش فیناپ گفت: مهم‌ترین بحث در رویکرد پیرامون فین‌تک، بحث فرهنگ‌سازی و بحث‌های حقوقی است. وی افزود: خوشبختانه بانک مرکزی و شاپرک نقش خود را به درستی ایفا کردند و در بحث ایجاد زیرساخت حقوقی، عملکرد خوبی داشتند اما مشکل فرهنگ‌سازی همچنان وجود دارد. دربانی یادآور شد: بانک‌ها می‌توانند با رویکرد انعطاف‌پذیرشان از فرصت حضور فین‌تک‌ها به‌عنوان بال‌های اجرایی برای حرکت روبه رشد مطمئن صنعت بانکداری و پرداخت استفاده کنند.