کارشناسان انتظار تغییرات بعدی در ترکیب کاخ سفید را دارند و نشست چهارشنبه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره را زمان خروج بازارها از تسلسل پیش‌بینی می‌کنند. تغییر ترکیب سیاستمداران کاخ سفید زمانی که الگوی سیاست‌های خارجی و اقتصادی دولت آمریکا جهت تازه‌ای را دنبال می‌کند، بازارهای جهانی را بلاتکلیف کرده است. سلسله تغییرات پرسنلی در هرم ترامپ با استعفای مشاور ارشد اقتصادی وی، گری کوهن وارد مرحله جدید شد. پس از خروج کوهن، دونالد ترامپ شصت و نهمین وزیر امور خارجه ایالات متحده، رکس تیلرسون را از سمت خود برکنار کرد تا جدیت خانه‌تکانی در کاخ سفید بیش از پیش به چشم بیاید. اما ماجرای جایگزینی حلقه‌های زنجیر دولت آمریکا به همین جا ختم نشد؛ واشنگتن‌پست در گزارش روز پنج‌شنبه خود از احتمال اخراج مشاور امنیت ملی ایالات متحده خبر داد. به این ترتیب، ژنرال مک‌مستر به‌عنوان هدف بعدی دونالد ترامپ معرفی شد؛ البته کاخ سفید این ادعا را تکذیب کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد مقامات دولتی که با الگوی سیاسی جدید ترامپ همسو نیستند یکی پس از دیگری جای خود را به گزینه‌های دیگر می‌دهند.

بسیاری از تحلیلگران به پیش‌بینی اهداف بعدی ترامپ پرداخته و لیست افرادی که ممکن است در آینده نزدیک جایگزین شوند را منتشر می‌کنند؛ گزارشگر نیویورک‌تایمز در توییتر شخصی خود نوشت: «منابع نزدیک به کاخ سفید انتظار جابه‌جایی‌های بیشتر در سطوح بالا را دارند». لیست سیاه ترامپ حاوی اسامی مقاماتی است که در دوره ریاست جمهوری وی علائم ناسازگاری بروز داده‌اند. درگیری کوهن-ترامپ درخصوص تعرفه‌گذاری و تنش مک‌مستر-ترامپ بر سر دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶، به‌عنوان راهنمای انتخاب اهداف بعدی در نظر گرفته می‌شوند. کارشناسان اقتصادی معتقدند، چنین وضعیتی ممکن است منجر به خروج پول از بازار دلار و دارایی‌های آمریکایی شود. تحقق این سناریو به معنای چرخش مقصد پول به سمت ارزهای دیگر و بازارهایی که عوامل بنیادی نشانگر رشد آتی آنها هستند، خواهد بود؛ بنابراین سردرگمی وال‌استریت و شاخص دلار بیشتر به نااطمینانی از آینده سیاسی-اقتصادی دولت ترامپ مربوط است. علاوه بر تاثیر سیاسی تغییر چیدمان در بدنه کاخ سفید، سیگنال اقتصادی این تحولات با پیام تداوم حمایت‌گرایی به بازارهای جهانی مخابره شده است. پایه اولیه این پیام با استعفای صدای مخالف (گری کوهن) در رابطه با اعمال تعرفه‌های سنگین ریخته شد و تغییرات محتمل در حلقه ترامپ باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به نحوه تاثیرگذاری این سیاست حمایت‌گرایانه بر اقتصاد آمریکا شده است.

پژوهش‌ها ونظرسنجی‌های گوناگونی در رابطه با شدت اثر تعرفه‌گذاری و بروز جنگ تجاری بر اقتصاد بین‌الملل و ایالات متحده منتشر شده که خبرگزاری رویترز یک نمونه آن را منتشر کرده است. روند تورم، چشم‌انداز سیاست پولی و تاثیر تعرفه‌گذاری، ابعاد پرسشنامه رویترز را شکل داده‌اند.  خبرگزاری رویترز از ۱۰۴ کارشناس اقتصادی در این رابطه نظرخواهی کرد. همه شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو آمریکا فراتر از تصورات به اعمال عملیات انقباضی گرایش خواهد داشت. افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ پیش از این در ۳ نوبت برنامه‌ریزی شده بود؛ اما کارشناسان شتاب بیشتر کمیته بازار آزاد آمریکا را در این سال محتمل می‌دانند. در رابطه با نحوه اثرگذاری تعرفه‌های تجاری دولت ترامپ، ۶۰ کارشناس نظرات خود را ثبت کردند که ۸۰ درصد آنان به زیان اجرای این سیاست برای اقتصاد آمریکا اعتقاد داشتند. بیش از ۹۰ درصد کارشناسان (از میان ۷۱ پاسخ ثبت‌شده) آغاز یک جنگ تجاری تمام‌عیار را عاقبت حمایت‌گرایی ترامپ معرفی کردند. بر اساس گزارش رویترز، نرخ تورم معیار فدرال رزرو که از شاخص PCE به‌دست می‌آید، تا ۳ماه سوم امسال به هدف ۲ درصدی اصابت خواهد کرد. نرخ رشد شاخص اصلی هزینه‌های شخصی مصرف‌کنندگان (Core PCE) برای سال جاری میلادی حدود ۸/ ۱ درصد پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۱۹ به ۱/ ۲ درصد نیز خواهد رسید.