به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت‌و‌معدن، علی‌اشرف افخمی افزود: بانک صنعت‌و‌معدن توانسته است پروژه‌های فولادی هفت‌گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول)، پاسارگاد(فارس) و مادکوش (بندرعباس) با ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو که برخی از این طرح‌های فولادی به بهره‌برداری رسیده است را تامین مالی کرده و با تامین مالی ۶ نیروگاه ۵۰۰مگاواتی و ۲۴ نیروگاه کوچک مقیاس، قریب به ۳۰۰۰ مگاوات، به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه کند.

افخمی تصریح کرد: این بانک در تامین مالی ورود هواپیماهای جدید به کشور گام‌های بزرگی برداشته و ۳ فروند هواپیمای ایرباس و ۸ فروند ATR را به ناوگان هوایی کشور افزوده است. وی در ادامه تاکید کرد: تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی که قابلیت ارزآوری برای کشور را دارند از قبیل پتروشیمی کاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان و ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانک است که پتروشیمی‌های مسجد سلیمان و ایلام در حال اجرا و بقیه به بهره‌برداری رسیده‌اند. او افزود: از دستاوردهای این بانک می‌توان به احداث قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و فاینانس برقی‌سازی قطار تهران-مشهد به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو اشاره کرد.

افخمی با تاکید بر اینکه بانک صنعت‌و‌معدن در جهت انطباق خود با استانداردهای لازم برای تعامل با موسسات جهانی اقدامات مهمی انجام داده، افزود: این بانک در حال حاضر با ۹۳بانک در ۳۵ کشور مختلف جهان ارتباط دارد.مدیرعامل بانک صنعت‌و‌معدن افزود: بانک صنعت‌و‌معدن مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو به طرح‌های کوچک و متوسط کشور تسهیلات پرداخت کرده و از این طریق در حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل‌های جدید در بخش‌های مختلف کشور گام برداشته است. در این دیدار ‌هانس آلبرشت نیز ضمن ابراز علاقه برای آشنایی با فعالیت‌های بانک صنعت‌و‌معدن در شریط جدید خواستار ایجاد و ارتقای همکاری‌های مالی دو کشور شد.