همچنین درآمد دویچه بانک در این بازه زمانی با ۵ درصد کاهش به ۷ میلیارد یورو رسید. این اولین گزارش مالی دویچه بانک بعد از برکناری «جان کریا» مدیرعامل سابق دویچه است. در حال حاضر مدیرعامل دویچه بانک «کریستین سوئینگ» است. مدیرعامل جدید دویچه بانک گفت: گزارش مالی جدید نشان‌دهنده نیاز به اقدام سریع است. وی وعده داد که از حالا، دویچه بانک روی افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های خود تمرکز خواهد کرد. دویچه بانک در حال برنامه‌ریزی برای فاصله گرفتن از تجارت‌های پُرخطر و هزینه‌بر و نیز فعالیت‌های وام‌دهی است و به جای آن تمرکز خود را روی کار با مشتریان اروپایی بخش خصوصی و شرکت‌ها می‌گذارد.

بر پایه این گزارش، انتظار می‌رود برخی از شعبه‌های دویچه بانک کوچک‌تر و تغییراتی در بخش مدیران رده بالای این بانک آلمانی انجام گیرد. به‌عبارت دیگر به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک سرپرست بخش سرمایه‌گذاری در حوزه بانکداری و رئیس بخش عملیات‌ها و فناوری، دویچه را ترک کنند. دویچه بانک در حالی متحمل چنین کاهش سودی شده است که ضرر برخی دیگر از شرکت‌های آلمانی به‌واسطه تحریم‌های ضد‌روسی دولت آمریکا ۵/ ۱ میلیارد یورو برآورد شده است.  اتاق تجارت خارجی روسیه-آلمان اعلام کرد انتظار می‌رود تحریم‌های ضد‌روسی دولت آمریکا، ۵/ ۱ میلیارد یورو به شرکت‌های آلمانی خسارت وارد کرده باشد. این آمار با توجه به بررسی از ۱۵۴ شرکت که عضو این نهاد هستند، به دست آمده است.

برآورد اولیه از ضرر کوتاه‌مدت به شرکت‌های آلمانی در سال مالی جاری صدها میلیون یورو و رقم ۳۷۷ میلیون یورو برای آن ثبت شده؛ در حالی که ضرر میان‌مدت شرکت‌های آلمانی از تحریم‌های ضد‌روسی دولت آمریکا حداقل ۸۲/ ۰ میلیارد یورو است و در مجموع ضرر شرکت‌های آلمانی از این تحریم‌ها ۵/ ۱ میلیارد یورو اعلام شده است. بر همین اساس، یک منبع وابسته به دولت آلمان گفت: مقامات آلمان از مستثنی شدن شرکت‌های آلمانی از تحریم‌های ضد‌روسی آمریکا استقبال می‌کنند. این منبع آگاه گفت: تحریم‌ها می‌توانند روی شرکت‌های آلمانی تاثیر بسیار منفی داشته باشند. اگر فرصتی برای مستثنی شدن شرکت‌های آلمانی وجود داشته باشد، از آن استقبال می‌کنیم.

همچنین انتظار می‌رود این موضوع در دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن مورد بررسی قرار گیرد. بر پایه این گزارش، اتاق تجارت خارجی روسیه-آلمان ابراز امیدواری کرد که صدراعظم آلمان در دیدار خود شرکت‌های آلمانی را از تحریم‌ها مستثنی یا تحریم‌ها را برای آنها کاهش دهد. در ششم ماه جاری میلادی، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه فعالان اقتصادی، شرکت‌های بزرگ روسی و برخی مقامات روس وضع کرد. این تحریم‌ها به بلوکه شدن دارایی شرکت‌های روسی قرار گرفته شده در فهرست تحریم اشاره می‌کند؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاران آمریکایی هم تا قبل از هفتم ماه «مه» باید نسبت به خرید اوراق بهادار برخی از شرکت‌های روسی پایان دهند و نیز با توجه به جدول زمان‌بندی شده قراردادهای خود را با شرکت‌های روسی تحریم شده لغو کنند.