به گزارش روابط عمومی شرکت واسپاری مهر کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی در این مراسم، شرکت واسپاری(لیزینگ) مهر کشاورزی را حلقه تکمیل‌کننده زنجیره سبد خدمات بانک کشاورزی و همچنین نوید بخش ظهور تحولات مثبت در تامین مالی بخش کشاورزی دانست. وی با اشاره به نقش سرمایه به‌عنوان مهم‌ترین مولفه در تامین مالی تجهیزات و ماشین‌آلات گفت: شرکت واسپاری می‌تواند به ساماندهی فعالیت‌های این بخش بپردازد.

خدارحمی ادامه داد: از این شرکت انتظار می‌رود که به‌عنوان یک شرکت پیشرو در کسب و کارهای مبتنی بر فن‌آوری‌‎های نوین نیز ورود کند و از فرصت‌های موجود در این بخش غافل نباشد. در ادامه خدارحم‌اله دینی، مدیرعامل شرکت واسپاری مهر کشاورزی، گزارشی از عملکرد شرکت شامل مراحل قانونی طی شده جهت اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی و به‌کارگیری متخصصان مجرب صنعت لیزینگ در مجموعه تیم نیروی انسانی شرکت، ارائه کرد. وی همچنین به موضوع سرمایه شرکت‌های لیزینگ(که یکی از چالش‌های اساسی در مسیر فعالیت این شرکت‌ها محسوب می‌شود) اشاره کرد و از لزوم توجه بیشتر به اتخاذ روش‌های تامین مالی نوین که به توسعه فعالیت‌های لیزینگ کمک می‌کند، سخن گفت.

در پایان این مراسم یادداشت تفاهمی بین بانک کشاورزی و شرکت واسپاری (لیزینگ) مهر کشاورزی با تاکید بر موضوعات مشترک که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌ها و تعاملات گسترده آتی باشد، به امضا رسید. در این یادداشت تفاهم به رسالت و وظایف شرکت واسپاری مهر کشاورزی در رابطه با کاربست فن‌آوری‌ها و تکنولوژی‌های مالی نوین جهت ارائه خدمات در دو حوزه لیزینگ خرد و شرکتی به مشتریان از طریق به‌کارگیری نرم‌افزار لیزینگ مجازی و همچنین کمک به تامین مالی تجهیزات نوین و سازگار با منابع آبی کشور برای مبارزه با خشکسالی، حفظ محیط زیست و ماشین‌آلات موردنیاز کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی با محوریت بخش کشاورزی پرداخته شده است.