بدترین عملکرد ماهانه طلا از ماه نوامبر ۲۰۱۷ میلادی در این دوره به تحقق پیوسته است که از فشار شدید بدون حمایت تقاضا حکایت دارد. چنانچه صف فروش در این بازار همانند هفته‌های گذشته ادامه یابد، سطح حمایتی ۱۲۴۳ دلاری نیز شکسته خواهد شد و افت بیشتر ارزش اونس محتمل است. تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال کمتر از برآوردهای اولیه بوده است. سیاست‌گذاران پولی آمریکا در خصوص ماندگاری دوره رونق اقتصاد ایالات متحده اختلاف نظرهایی از خود بروز داده‌اند. یک گروه ثبت تورم بالاتر از هدف را دلیل کافی برای رشد بیشتر نرخ بهره عنوان می‌کنند؛ اما برخی دیگر، موقتی بودن محرک‌های اقتصادی مانند طرح کاهش مالیات‌ها را منجر به پایان دوره رونق تا سال ۲۰۲۰ میلادی می‌دانند.

  چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا

براساس جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو در خصوص بازار طلا، هر دو گروه تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت فضای مناسب برای صعود فلز زرد را برای این هفته نمی‌بینند. آنها انتظار دارند قیمت طلا در طول هفته جاری کاهش بیشتری را نسبت به روزهای قبل ثبت کند.در واقع این نخستین هفته ماه سوم میلادی (مارس) است که هر دو گروه وال‌استریت و مین‌استریت نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه‌مدت دیدگاه منفی را در آرای خود لحاظ کرده‌اند.

در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ نفر شرکت کرده‌اند که از میان آنها ۸ نفر یا ۵۳ درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی و ۳ نفر یا ۲۰ درصد نیز افزایش قیمت طلا در هفته جاری را محتمل عنوان کردند. همچنین ۴ تحلیلگر دیگر یا ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نسخه نظرسنجی نوسان چندانی را برای قیمت فلز گرانبها تشخیص نداده‌اند. در نسخه اینترنتی نظرسنجی کیتکو، ۸۷۸ نفر با ثبت آرای خود شرکت کردند. از میان آنها ۴۰۶ نفر که برابر با ۴۶ درصد از کل نمونه آماری را شکل داده بودند، روند کاهشی برای طلا در نظر گرفته‌اند و ۳۲۵ نفر یا ۳۷ درصد از آنان نیز افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کردند. همچنین ۱۴۷ خرده‌فروش مین‌استریتی که ۱۷ درصد ازکل شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دادند، انتظار تغییر چندانی در قیمت فلز زرد نداشتند. در هفته گذشته و فعال بازار جهانی طلا، ۵۹ درصد از کارشناسان وال‌استریت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند در حالی که اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت (۴۰ درصد) نسبت به احتمال افزایش سطح قیمت ابراز بدبینی کرده بودند.بهای هر اونس طلا در بازار آتی برای تحویل در ماه آگوست روز جمعه ۵/ ۳ دلار رشد کرد تا آخرین روز معاملات رسمی با رشد محدود طلا سپری شده باشد. این رشد درحالی ثبت می‌شد که چهار روز ابتدایی هفته با نزول متوالی بهای اونس همراه شده بود.

13 (4)

13 (3)