سپانلو با اشاره به خدمت جدید همراه پلاس در زمینه پرداخت قبوض پارکینگ با استفاده از کیف پول گفت: این خدمت در فاز اول با پنج پارکینگ تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت با بیان این نکته که همراه بانک جدید بیش از ۱۲۰ خدمت و قابلیت دارد گفت: هم‌اکنون بیش از دو و نیم میلیون نفر از خدمات نسخه جدید همراه بانک استفاده می‌کنند.وی افزود: خدمات جدید این بانک شامل اپلیکیشن همراه بانک مبتنی‌بر ساعت‌های هوشمند در سیستم‌های اندروید و iOS، امکان استفاده از سرویس صوت (voice) جهت فراخوانی سرویس‌ها و همچنین ارسال پیامک به گیرنده حواله با شماره تلفن همراه مشتری تا پایان سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت با اشاره به بهره‌برداری از دومین محصول تجاری بانک به نام «سپان» که از قبل آماده بوده و با قوانین بانک مرکزی همسو شده است، گفت: بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه کارتخوان بانک ملت به‌روز‌رسانی شده و کاربران قادر خواهند بود که این خدمت را از طریق همراه بانک ملت دریافت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که تبلیغات این خدمت به‌زودی آغاز شود. به گفته سپانلو، خدمت سپان این امکان را فراهم می‌سازد تا مشتریان با استفاده از قابلیت NFC گوشی‌های هوشمند خود و بدون نیاز به حضور کارت بانکی از کارتخوان‌های بانک ملت خرید کنند. این کار به این صورت انجام می‌شود که با نزدیک کردن گوشی به کارتخوان بانک ملت، کارتخوان فعال شده و سپس عملیات پرداخت صورت می‌پذیرد.وی با بیان این نکته که رونمایی از سایت جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت نیز یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام است که در روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در بانکداری اینترنتی جدید، صفحات اینترنتی به‌طور کلی تغییر کرده و ویژگی‌های جدیدی اضافه شده است که در فاز اول به‌صورت داخلی برای کارکنان بانک و پس از دریافت نظرات، در اواسط شهریور برای مشتریان راه‌اندازی و تا آبان ماه محصولات و خدمات جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت به دیگر خدمات نوین این بانک اشاره کرد و ادامه داد: جامعه هدف این محصول شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌هایی هستند که می‌خواهند وجوهی را در اختیار ماموران خرید یا سایر افراد برای انجام امور مختلف قرار دهند. این کارت به حساب اصلی موسسه متصل بوده و مسوول ذی‌ربط قادر خواهد بود مبلغ مورد نظر را طوری تنظیم کند که مامور خرید یا فرد استفاده‌کننده صرفا آن را در زمان مشخص و مبلغ موردنظر و در مکان معین مورد استفاده قرار دهد. درواقع منجر به کنترل تنخواه و فرآیند خرید و خرج کردن وجوه مدیریت خواهد شد.سپانلو از افتتاح سامانه مدیریت حساب‌های قرض‌الحسنه محلی و خانگی خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند از خدمات فوق در قالب نرم‌افزار جامع تحت وب، بدون نیاز به خرید هیچ سیستم اضافی استفاده کنند.

وی همچنین از دستگاه خوددریافت خودپرداز بانک ملت به‌عنوان یکی از خدمات نوین بانک ملت نام برد و افزود: این دستگاه تا پایان مردادماه به‌صورت پایلوت در سه نقطه که پول‌گذاری دستگاه خودپرداز فراوان است نصب می‌شود. همچنین تا پایان سال نصب و راه‌اندازی ۵۰ دستگاه در دستور کار قرار دارد. به گفته وی، از طریق این دستگاه همان پولی که از سوی دستگاه از مشتری دریافت می‌شود به‌صورت مجدد به مشتریان دیگر پرداخت خواهد شد. مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت درخصوص بانکداری دیجیتالی گفت: اساس و مبنای اصلی مفهوم بانکداری دیجیتالی بر سه رکن آنالتیک اطلاعات مشتریان، بهبود تجربه مشتریان و ارائه خدمات مطلوب در کانال‌های مورد نظر متقاضیان است.وی افزود: برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی باید زیرساخت‌های آن فراهم شود. در این خصوص پروژه طراحی و تولید سامانه متمرکز جدید (corebanking۲) بانک ملت در دستور کار قرار دارد. بنا بر این گزارش، توسعه کانال بانکداری اجتماعی (social banking) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بانکداری دیجیتالی نیز در دستور کار امور طرح و برنامه بانک ملت قرار دارد.