در اولین روز هفته، سکه با ۵۸ هزار تومان رشد به قیمت ۴ میلیون و ۹۸ هزار تومان رسید. سکه در تاریخ ۶ شهریور با ۷۰ هزار تومان رشد وارد کانال ۴ میلیونی شد؛ در ۲ روز کاری بعد، قیمت این فلز گرانبها دو روند متفاوت را طی کرد. روز چهارشنبه بازار کم‌هیجان بود و قیمت این فلز گرانبها ۱۰ هزار تومان افتاد. بازار سکه در ابتدای روز شنبه نیز آرام بود، ولی از حدود ساعت ۳ بعدازظهر بر هیجان معامله‌گران افزوده شد.

برخی فعالان، ماندن سکه بالای مرز ۴ میلیونی را نشانه‌ای از آن دانستند که قیمت این فلز گرانبها در دامنه جدید در حال رسیدن به تعادل است. آنها باور دارند، کف قیمت سکه در دامنه جدید، بین ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان خواهد بود و سقف آن را مرز ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تخمین می‌زنند. شکست سطح ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از نظر بازیگران فنی منجر به حرکت سکه به‌سوی محدوده ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد.

به گفته فعالان، در اولین روز هفته، در ساعات ابتدایی بازار بسیار آرام بود و قیمت توان چندانی برای بالا رفتن نداشت. با این حال هر چقدر به ساعات انتهایی روز نزدیک‌تر شدیم، تعداد خریداران در بازار بالا رفت. در این شرایط، در حالی که در ابتدای روز بیشتر معامله‌گران از بازگشت تعادل به بازار سخن می‌گفتند، در ساعات انتهایی روز پس زمینه رفتار معامله‌گران هیجانی بود. برخی از فعالان، ورود تقاضای احتیاطی به بازار را عامل رشد سکه دانستند؛ این در حالی بود که گروه دیگری افزایش قیمت دلار در بازار آزاد را زمینه‌ساز افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی دانستند. دلار که ۲ روز متوالی در کانال ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان کرده بود، از حدود ساعت ۲ بعدازظهر توانست خود را بالای مرز ۱۱ هزار تومان تثبیت کند. بعدازظهر شنبه روز هیجانی برای معامله‌گران دلار بود؛ حدود ساعت ۴ بعدازظهر این روز، دلار با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰ تومان به فروش رفت. این قیمت ۱۲۰ تومان بالاتر از نرخ روز پنج‌شنبه بود. به گفته فعالان، معامله‌گران خرد نیز دلار را در حجم عمده با قیمتی بین ۱۱ هزار و ۲۰۰ تا ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌کردند.

در این روز فاصله نرخ خرید و فروش صرافی‌ها نیز حدود ۱۰۰ تومان بود. بیشتر صرافی‌ها تا ساعت یک بعدازظهر قیمت دلار را بالای ۱۱ هزار تومان درج نکرده بودند. با این حال، پس از ساعت ۲ بعدازظهر فروشنده‌ای در بازار نبود که حاضر شود دلار خود را زیر ۱۱ هزار تومان عرضه کند. فعالان، ورود تقاضای فیزیکی به بازار را عامل افزایش دامنه نوسان دانستند. برخی دیگر از معامله‌گران باور داشتند، انتشار اخبار برون‌مرزی در مورد کاهش صادرات نفت ایران در بازار اثر هیجانی داشت. عده دیگری امکان ورود بخشی از ذخایر نفتی آمریکا به بازار طلای سیاه را عاملی دانستند که نوسان‌گیران پیرامون آن جوسازی کردند. با این حال، عده زیادی نیز باور داشتند، نوسان‌گیران با جوسازی پیرامون بخشی از صحبت‌های رئیس‌کل بانک مرکزی توانستند قیمت را هیجانی کنند.

 به گزارش «ایسنا» همتی با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است و باید با سیاستی که در حال اجرا داریم، بتوانیم آن را حفظ و افزوده کنیم، گفت: هدف اصلی عدم استفاده از ارز بانک مرکزی برای کنترل بازار است و تا حد ممکن این کار را نخواهیم کرد. وی اشاره کرد برای کنترل بازار سعی خواهیم کرد از منابعی غیر از منابع بانک مرکزی استفاده کنیم. با این حال، نوسان‌گیران بخش اول صحبت‌های رئیس‌کل را برجسته کردند. در همین حال، برخی از معامله‌گران فنی بازار باور داشتند، بازار پس از عبور از مرز ۱۱ هزار تومانی به‌دنبال رسیدن به سقف ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومانی است. واکنش بازار به این سقف، مسیر آینده بازار را تاحدی تعیین می‌کند.