به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محمد بیگدلی در جمع خبرنگاران در سخنانی ضمن ابراز رضایت از برگزاری مجمع عمومی سالانه بانک و تصویب صورت‌های سال مالی ۹۶ از سوی سهامداران، به تشریح عملکرد بانک در سال‌جاری پرداخت. بیگدلی به سودآوری بانک ملت در سه ماه نخست سال‌جاری اشاره و سود هر سهم را ۷۵ ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته که ۱۲ ریال بوده بیش از ۵۲۰ درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک ملت بر همین اساس تصریح کرد: بخشی از این عملکرد ناشی از کاهش نرخ بهره‌ای پول در کنار افزایش نرخ رشد سپرده‌های بانک است.

وی در عین حال تاکید کرد: از دیدگاه کارشناسان امر بهبود وضعیت این دو شاخص به‌صورت همزمان بسیار دشوار است. بیگدلی در ادامه به وضعیت واگذاری املاک مازاد بانک و عزم جدی برای چابک و مولدسازی دارایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون تعداد ۹۸۰ ملک به مبلغ تقریبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به فروش رسیده است. مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه بسیاری از این املاک به‌رغم میل بانک و برای وصول مطالبات و حفاظت از منافع سپرده‌گذاران و سهامداران به دارایی‌های بانک اضافه شده است اظهار کرد: سهم فروش املاک در سال گذشته تعداد ۵۳۴ ملک به مبلغ ۳ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال بود که در ۵ ماه نخست سال‌جاری نیز تعداد ۱۹۶ ملک به مبلغ بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به فروش رسیده که در مقایسه با ۵ ماه نخست سال‌جاری، با مدت مشابه سال گذشته از جهت تعداد ۳۰ درصد و مبلغ ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی در زمینه واگذاری املاک مازاد بانک یادآور شد: عملکرد بانک ملت با استفاده از تیم تخصصی بازاریابی و فروش در این بخش، در نظام بانکی موفق و درخشان بوده است. بیگدلی در ادامه خاطرنشان کرد: دو محور از محورهای ۹ گانه سند چشم‌‌انداز بانک ملت در افق سال ۱۴۰۰، «واگذاری سهام شرکت‌های مشمول واگذاری» و «نقش‌‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی» است. مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اهداف این محورها تصریح کرد: بهبود فرآیند فروش املاک مازاد و همچنین ساماندهی وضعیت سرمایه‌گذاری در املاک به‌منظور آماده‌سازی برای فروش، تحت‌محور استراتژیک «سرآمدی و سودآوری پایدار و با کیفیت» از جمله هدف‌های تعیین شده بانک ملت است.وی بر همین اساس گفت: انتظار می‌رود واگذاری املاک مازاد بانک به نحو شایسته و با فرآیند بهتر نسبت به گذشته تداوم داشته باشد.