صادق فرامرزی، دبیر سمینار پرداخت خرد در نمایشگاه تراکنش با بیان این مطلب افزود: به نظر می‌رسد ما در صنعت پرداخت خرد و در بحث کارمزدخواهی ناچاریم که روش فعلی را تغییر دهیم؛ اما قبل از هر چیز، با توجه به اقتصاد و تورم باید مشخص کنیم که اساسا تا چه مبلغی را باید جزو پرداخت‌های خرد در نظر بگیریم؟ آیا صرفا سقف مبلغ مشخص‌کننده نوع تراکنش پرداخت خرد است؛ مثلا مبالغ کمتر از ٢٥ هزار تومان، یا انواعی از تراکنش‌ها مانند تراکنش‌های سوخت که نیاز به سهولت و سرعت بالا دارند هم در این حوزه قرار می‌گیرند که از نظر من پاسخ مثبت است. وی افزود: درباره پرداخت‌های خرد همواره منتظر اقدام رگولاتوری بوده‌ایم؛ در‌حالی‌که اگر قرار باشد رگولاتوری خیلی زودهنگام یا خیلی وابسته به فناوری قوانین وضع کند، آن‌گاه همواره مجبوربه، به روزرسانی و تغییر قوانین است که این موضوع هم هزینه‌های خودش را دارد.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: در مسائلی مانند دبیت‌کارت، تراکنش‌های شارژی، شتابی و اینترنتی در رتبه بالایی در جهان هستیم و چند شرکت پرداخت ایرانی جزو ۵۰ شرکت صنعت پرداخت دنیا هستند. این نشان می‌دهد در صنعت پرداخت بسیاری از کارهایی را که در دنیا انجام می‌شود، می‌توانیم انجام دهیم و به هیچ وجه مشکلی در زمینه دانش نداریم. اینکه ما در لبه تکنولوژی هستیم کاملا موضوع درستی است و از لحاظ تکنولوژی، فاصله قابل‌توجهی نیز دراین زمینه با دنیا نداریم، پس چه می‌شود که نمی‌توانیم دراستفاده از ابزارهای جدیدتر در بحث پرداخت خرد به جلو حرکت کنیم؟

فرامرزی یادآور شد: سال گذشته بود که درباره فروشگاه مجازی سخن گفته و اعلام کردم که تا چند ماه آینده این اتفاق درایران هم باید بیفتد، اما نیفتاد. در تکنولوژی‌های جدید به‌رغم علم به آن، خود مانع پیشرفت آن هستیم.  وی افزود: بارها عرضه کیف پول الکترونیکی را مشکلی برای حل کارمزدها و بحث پرداخت‌های خرد معرفی کردیم؛ اما در آن کند پیش رفتیم. تا زمانی که هیچ فرقی بین پرداخت از طریق کیف‌پول با کارت پیش‌پرداخت بانکی برای دارنده کارت ایجاد نشود، نمی‌توان به موفقیت در این حوزه حتی فکر کرد. تا زمانی که قیمت تراکنش در شبکه پرداخت بر کیفیت آن بچربد نمی‌توان به رشد روش‌های صحیح پرداخت توجه داشت. دبیر سمینار پرداخت خرد در نمایشگاه تراکنش اعلام کرد: ما در مسائلی مانند شهر هوشمند کلی وقت صرف کرده و امیدواریم که بتوانیم دراین زمینه چالش‌ها را حل کنیم؛ اما عرصه پرداخت‌های خرد بخشی از حرکت به مسیر شهر هوشمند است. فرامرزی بار دیگر با اشاره به نیاز به تغییر مدل کارمزد گفت: متاسفانه ما شرکت‌های پرداخت عادت بد کارمزدخواهی را راه انداختیم و این موضوعی است که باید تغییرکند. وی تاکید کرد: عوض شدن مدل غلط کارمزد نیازمند همراهی همه ارکان صنعت است.