اقتصاد آمریکا ظرف ماه نوامبر تنها ۱۵۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که این رقم به ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار فرصت شغلی می‌رسد. این نارسایی منجر به کاهش اطمینان سرمایه‌گذاران به روند کوتاه‌مدت دلار آمریکا و به تبع آن استقبال از ذخیره همیشه امنی مانند طلا شد. به این ترتیب، قیمت طلا با رویکردی افزایشی به استقبال این هفته خواهد رفت مگر آنکه گزارش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده برخلاف هفته‌های گذشته سیگنال قدرتمندی مخابره کند که وضعیت بازار را دچار چرخش کند.

دو دیدگاه از دو محله نیویورک برای طلا

در نظرسنجی کیتکو، ۱۴ کارشناس ارشد اقتصادی وال‌استریت شرکت کردند که ۸ نفر معادل ۵۷ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۳ نفر، معادل ۲۲ درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۲۱درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نخواهدکرد.در نظرسنجی آنلاین نیز ۵۰۱ نفر شرکت کردند که ۳۱۹ نفر، معادل ۶۴ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا روندی صعودی خواهد داشت. ۱۱۸ نفر، معادل ۲۴ درصد به کاهش قیمت طلا نظر داشتند و ۶۴ نفر، معادل ۱۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر به ثبت خواهد رسید.

رئیس شعبه دالاس از رشد تدریجی نرخ بهره حمایت کرد

لائل برینارد یکی از اعضای هیات‌مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا در سخنرانی در موسسه پترسون گفت: این بانک به سیاست خود در افزایش پایدار نرخ بهره با هدف کنترل تورم و نگه داشتن نرخ بیکاری پایین‌ در این کشور ادامه خواهد داد. روند تدریجی افزایش نرخ بهره در آمریکا برای ما این امکان را فراهم کرد تا زمان کافی برای ارزیابی تاثیر همزمان با اجرای این سیاست را داشته باشیم. وی گفت:‌ این روند برای کوتاه‌مدت مناسب به نظر می‌رسد. کمیته سیاست‌گذاری بازار آزاد فدرال آمریکا اعلام کرد، در ماه نوامبر نرخ بهره در آمریکا بین ۲ تا ۲۵/ ۲درصد بدون تغییر خواهد بود.

13 (3)

13 (2)