وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک و کارشناس مدیریت فرهنگی است، با بیان اینکه روابط عمومی پلی برای ایجاد تعامل و گفت‌وگو با مخاطبان و فراهم ساختن ارتباطی بلندمدت و دو سویه با آنها است ادامه داد: تصمیمات و اقدامات روابط عمومی تاثیری فراتر از ساختمان مرکزی آن شرکت بیمه است و بر بازار، مشتریان، رقبا، شرکای تجاری و حتی سایر شرکت‌های بیمه تاثیرگذار است؛ بنابراین این واحد مدام باید با تبدیل اهداف شرکت به اخبار، عبارات اطلاع‌رسانی و شعارهای تبلیغاتی به‌دنبال گسترش فرهنگ بیمه و معرفی موسسه بیمه باشد.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت بیمه کشور که با هدف معرفی شرکت‌های برتر در این زمینه به همت بیمه مرکزی برگزار شد گفت: بیمه نوین نیز در جشنواره روابط عمومی‌های صنعت بیمه شرکت کرده بود و محصولات و موارد مربوطه خود را ارسال کرد، اما از سوی هیات داوران حائز رتبه‌ای تشخیص داده نشد. شمسایی که با «دنیای‌اقتصاد» سخن می‌گفت، افزود: بیمه نوین به موازات تغییر و تحولات در عرصه رسانه‌ها فعالیت‌های خود را گسترش داده است؛ به‌طوری‌که همزمان با رشد شبکه‌های اجتماعی و سرعت در انتقال اخبار در سال ۹۶ بالغ بر بیش از یک هزار پست دیجیتال تولید کرد که از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی و نیز پیام‌رسان‌های داخلی منتشرشد.

لازم به ذکر است، مدیر روابط عمومی بیمه نوین تجربه رئیس اداره نظارت، آموزش و ارزشیابی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و چندین دوره حضور در کمیته روابط عمومی و تبلیغات جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. همچنین رامتین حامی‌فرد، کارشناس روابط عمومی نیز درباره وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی صنعت بیمه نباید توجیه‌گر باشد؛ بلکه باید توان تحلیل داشته باشد.

حامی‌فرد که دارای مدرک کارشناسی هنر (نمایش) است و نزدیک به۱۷ سال تجربه فعالیت در حوزه بانک و بیمه را دارد، ادامه داد: روابط‌عمومی باید بتواند به درستی چرایی موضوعات بیمه‌ای را پاسخ دهد و به فکر اعتمادسازی میان مخاطبان سازمان باشد.

وی  افزود: هرچند ساختن چهره‌ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان سازمان یکی از وظایف مهم روابط عمومی است‌، اما توجه به مصلحت مردم باید پایه اصلی فعالیت‌های روابط عمومی باشد. حامی‌فرد با بیان اینکه دادن اطلاعات به مردم و انجام تلاش‌های ترغیبی به‌منظور تغییر گرایش‌ها و رفتار مردم نسبت به بیمه‌ها یکی دیگر از مسوولیت‌های روابط عمومی صنعت بیمه است، ادامه داد: روابط عمومی باید برای دستیابی به اهداف سازمانی با محیط خود سازگار باشد و این اختیار را داشته باشد در صورت نیاز در محیط، تغییرات مطلوبی را ایجاد یا شرایط موجود را به شرط مساعد بودن حفظ کند. وی در خاتمه گفت: متاسفانه برخی از مدیران صنعت بیمه از روابط عمومی‌ها توقع اشتباهی دارند که باید با هم‌اندیشی، این توقع را با همکاری در جهت توسعه فرهنگ بیمه عوض کرد.