در بخشی از پیام حمید تهرانفر آمده است: در سال‌جاری نیز همچون سال‌های گذشته، تمرکز بانک کارآفرین بر اجرای برنامه‌ها و اقدامات کلیدی قرار داشته و سازمان تلاش کرده است علاوه‌بر اجرای شرح وظایف معین خود، برنامه‌های زیرساختی و توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در این میان تمرکز اصلی بانک بر اجرای برنامه‌های تحول در حوزه‌های اصلی سرمایه انسانی، بازاریابی، فناوری اطلاعات و فرآیندها بوده است. این برنامه‌ها، زیرساخت‌های اصلی بانک را تشکیل می‌دهند و در صورت انجام، قابلیت و امکانات بانک را در دستیابی به اهداف کلان افزایش می‌دهند. در پیام تهرانفر تاکید شده است: امروزه صنعت بانکداری دنیا در مقایسه با دو دهه گذشته، دستخوش تحولات جدی، عمیق و شگرفی شده است.

 بروز و ظهور فناوری‌های دیجیتال که از آن به‌عنوان انقلاب صنعتی سوم یاد می‌شود، تمامی ابعاد و جنبه‌های زندگی از جمله اقتصاد و به‌تبع آن صنعت بانکداری را دچار تغییرات شگرفی کرده است. مثال بارز این تغییرات گسترده در صنعت بانکداری دنیا، ورود فین‌تک (FinTech) یا همان فناوری‌های مالی است که ارائه خدمات مالی را براساس فناوری‌های نوآورانه مدنظر قرار داده و در چند سال اخیر توسعه و مقبولیت خوبی را به‌دست آورده است. در این بازار رقابتی، فناوری‌های مالی هر روز بیش از گذشته عرصه را برای بانکداری به روش سنتی محدود می‌کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بانکداری به روش فین‌تکی ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر در کنار هزینه‌های پایین‌تر است و این مسیر روشن بانکداری امروز است که باید به‌صورت هوشمندانه و جدی مدنظر قرار بگیرد و برای همگامی و همراهی با فناوری‌های نو برنامه‌ریزی دقیق و اصولی انجام شود. با توجه به تغییرات تکنولوژیک و رویکرد بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک، تقویت واحد فناوری اطلاعات یکی از اولویت‌های کاری مدیران ارشد بانک است. بانک کارآفرین یکی از معدود بانک‌های کشور است که راسا نسبت به پیاده‌سازی، توسعه و پشتیبانی خدمات بانکی به‌ویژه در سطح سیستم جامع بانکی (Core Banking) اقدام کرده است. امور فناوری اطلاعات بانک در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی بانک نسبت به اجرای مسوولیت‌های محوله در سه حوزه «پیاده‌سازی الزامات و سیستم‌های بانک مرکزی، سازمان‌ها و نهادهای وابسته»، «پیاده‌سازی و توسعه درخواست‌های داخلی بانک» و «حفظ تداوم، امنیت و پشتیبانی خدمات بانکی ارائه‌شده» اقدام کرده است.