در این پیام آمده است: ۲۹ آذرماه ۱۳۵۸ سالروز تاسیس بانک تجارت و یادآور آغاز فعالیت یکی ازبزرگ‌ترین بانک‌های تجاری کشورمان است. اکنون در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس این بانک بزرگ، دستاوردهای ارزشمند در بازار پول و توفیق در بازار سرمایه، نشان از افزایش اعتماد مشتریان و فعالان اقتصادی کشور به بانک تجارت دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این بانک به‌عنوان یک بنگاه ‌اقتصادی مسوولیت‌پذیر در واپسین روزهای اردیبهشت‌ماه سال۱۳۸۸ با عرضه سهام خود در بازار سرمایه رسما به جرگه بانک‌های خصوصی کشور ملحق شد و در حال حاضر نیز یکی از سازمان‌های بزرگ مالی در بورس کشور محسوب می‌شود. بی‌گمان در این مسیر دشوار اعتماد و همدلی مشتریان ارجمند، سپرده‌گذاران و سهامداران پشتیبان ماست و هر آنچه که امروز به‌عنوان موفقیت در کارنامه بانک تجارت ثبت شده مرهون حمایت‌های بی‌دریغ مشتریان است.

در پیام مدیرعامل تاکید شده است: به پاس این اعتماد، متعهدیم تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف عالیه بانک وصیانت ازمنافع سپرده‌گذاران به کار بگیریم و در طلیعه چهلمین سال حضور بانک تجارت در اقتصاد کشور به پشتوانه همکاران خدوم در این بانک، مصمم هستیم با ارائه بهترین و کارآمد‌ترین خدمات بانکی در حوزه بانکداری الکترونیکی، پیشرو بودن در صدور انواع ضمانت‌نامه ارزی و ریالی، بازدهی مثبت نماد بانک در بازار سرمایه و ارائه طرح تسهیلات آنی، در مسیر پویایی و بزرگی گام برداریم.